نقش مدیران و معلمان در دعوت به نماز در مدارس تأثیرگذار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رویکرد مدیران مدرسه و مربی پرورشی در برپایی فریضه نماز جماعت در مدارس برای دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی شامگاه _ یکشنبه نوزدهم آذر_ طی برگزاری یکصدوهفتادوسومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، بارزترین و مهم‌ترین هدف حوزه تربیتی در سال جاری را برپایی نماز جماعت دانست و اظهار کرد: از سال گذشته به‌دنبال بخشنامه‌ای که ابلاغ شد تاکنون برپایی نماز جماعت اول وقت با اولویت حضور پیش نماز طلبه در مدارس با جدیت پیگیری و جزو برنامه درسی شد.

وی مهم‌ترین عنصر در آموزش و پرورش را دانش‌آموز دانست و افزود: برپایی نماز جماعت در تمام مدارس از دغدغه‌ها ما است که برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف را برای برگزاری نماز جماعت ابتدا توسط روحانیون سپس معلمان و در درجه آخر با حضور یک دانش‌آموز به عنوان امام جماعت داریم براین اساس گروهایی را تحت عنوان «خادم الصلاه» برای ارزیابی و نظارت بر نحوه کیفیت برگزاری نماز جماعت در مدارس تشکیل داده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تربیت مقدمه‌ای برای تکامل است، تصریح کرد: نگاه تربیتی و نگاه ویژه به مسائل پرورشی نباید مورد غفلت قرار گیرد و در همین راستا با شروع سال تحصیلی، نماز جماعت توأمان شد و در طول سال تحصیلی نیز در تمام مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی پیرامون اینکه نوجوان و جوان گروه هدف دشمنان است و آنها درصدد تلاش برای تسخیر است تا آنها را در مسیر و اهداف خود قرار دهند، گفت: تبیین دوره‌ای فلسفه نماز برای دانش‌آموزان، فعال کردن تشکل‌های دانش‌آموزی، اعزام امام جماعت‌های اثرگذار به طور دوره‌ای به مدارس و حضور آنها بین دانش‌آموزان، تأثیر اقامه نماز در انتصاب مدیران مدارس و اعمال این موضوع بر میزان شایستگی‌ها از راهکارهای تقویت سیاست‌های اقامه نماز در مدارس است.

ابراهیمی اظهار کرد: موضوع اقامه نماز در مدارس مسئله بسیار حائز اهمیتی است و باید بازدیدها از واحدهای آموزشی به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد و رتبه‌بندی از جهت کیفیت برگزاری این مراسم معنوی صورت پذیرد.

وی بیان بیان اینکه دانش‌آموزان، ۱۰۶ باب مدرسه در اصفهان نماز را در مساجد مجاور می‌خوانند که به دنبال افزایش ارتباط بین مسجد و مدرسه هستیم، افزود: بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ مدرسه استان از نمازخانه مستقل محروم هستند و نماز جماعت را در راهرو یا کلاس درس برگزار می‌کنند، از این‌رو حضور دانش‌آموزان مدارس که در جوار مساجد قرار دارند باید تسهیل شود و ارتباط مسجد و مدرسه تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در خصوص اقامه نماز در مدارس تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های عملیاتی صورت گرفته تا مسئولان آموزش و پرورش از سطوح صف تا ستاد استان نظیر معاونان مدیرکل و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در نماز جماعت مدارس حاضر شوند و در کنار دانش‌آموزان نماز جماعت را اقامه کنند، زیرا رویکرد مدیر مدرسه و مربی پرورشی در برپایی فریضه نماز جماعت بسیار تأثیرگذار است.

وی پیرامون اینکه اکنون به ۲۰۰ هزار مترمربع فرش سجاده‌ای برای تجهیز مدارس اصفهان نیاز داریم، خاطرنشان کرد: اجلاس سالانه استانی نماز را در پیش داریم که آموزش و پرورش میزبانی آن را عهده‌دار شده است و برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت تا این برنامه به بهترین نحو برگزار شود، زیرا بزرگترین بخشنامه الهی نماز است و همه در برابر اجرای آن مسؤولیت داریم.

کد خبر 711009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.