تربیت معنوی نمی‌تواند به عنوان امر فرعی در نظام آموزشی باشد

استاندار اصفهان گفت: تربیت معنوی افراد نمی‌تواند به عنوان امر فرعی در نظام آموزشی قلمداد شود و اگر افرادی در دوره‌های گذشته نسبت به این موضوع غفلت کرده‌اند، غفلت آنها نابخشودنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ اظهار کرد: نماز، یکی از کلیدی‌ترین مسائلی است که می‌تواند جامعه را از بسیاری از مشکلات و مسائل رهایی بخشد و دور شدن افراد از این فریضه، عاملی شده است که در بخش‌های مختلف حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شاهد مسائل بسیاری باشیم.

وی افزود: در واقع کلید حل بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه، امر نماز است که منجر به ایجاد آرامش و دوری از بسیاری از منکرات در جامعه می‌شود و هر چه که تلاش بیشتری در ترویج این فریضه داشته باشیم، به بخشی از مسئولیتی که بر دوش تمام مسئولان است، عمل خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مؤثرترین و مفیدترین قشری که می‌توان برای شکل‌گیری جامعه الهی و معنوی روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، نوجوانان و جوانان هستند که می‌توان آنها را در قالب تعلیم و تربیتی الهی و انسانی تربیت کرد.

مرتضوی با تاکید بر لزوم تربیت انسان به عنوان انسانی موحد و مؤمن، گفت: تربیت معنوی افراد نمی‌تواند به عنوان امری فرعی در نظام آموزشی قلمداد شود و اگر افرادی در دوره‌های گذشته نسبت به این موضوع غفلت کرده‌اند، غفلت آنها نابخشودنی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه والدین به نوع تربیت فرزند خود، اضافه کرد: انتظار می‌رود موضوعاتی از جمله نماز در مدارس و در حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد و کمیته‌ای در راستای اهداف آن فعالیت داشته و باید تمام همراهی‌ها در مسیر انجام انتظارات در حد مطلوب باشد.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته‌ای برای فعالیت در خصوص حوزه نرم‌افزاری امر نماز از جمله امور تبلیغاتی این حوزه، افزود: برنامه‌ریزی‌های متعددی در خصوص ترویج فرهنگ الهی و نماز به خصوص در مدارس باید انجام و انجمن اولیا و مربیان نیز درگیر این موضوع شوند.

مرتضوی با اشاره به لزوم دعوت از کارشناسان حوزه امر نماز در مدارس، تصریح کرد: در بسیاری از جلسات باید روی این موضوع تمرکز داشته باشیم، چراکه با این اقدام آینده ساخته خواهد شد و اگر امروز سرمایه‌گذاری صحیحی شکل گرفته و فرزندان با نماز، مسجد، تعالیم آسمانی و روحانیت انس بگیرند، اتفاقات دیگری در آینده رقم خواهد خورد.

استاندار اصفهان ادامه داد: شورای آموزش و پرورش استان در این امر مهم ورود کرده است و مسئولان نیز نباید از این موضوع بگذرند.

کد خبر 710987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.