کاشت ۵ هزار اصله نهال در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به یاد شهدای جبهه مقاومت و کودکان غزه

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار اصله نهال به یاد شهدای جبهه مقاومت و کودکان شهید غزه در مدارس استان کاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزتخواه روز _یکشنبه، نوزدهم آذر_ در آئین نمادین اجرای طرح کاشت پنج‌هزار اصله درخت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تکریم یاد شهدای جبهه مقاومت به ویژه کودکان بی‌گناه و مظلوم غزه و ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین مردم به‌ویژه دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد فضای سبز و طبیعت را به عنوان یک نعمت الهی در اختیار بشر دانست و گفت: نگهداری و توسعه این نعمت الهی یکی از نیازهای ضروری زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای درختکاری در کشور، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌توانیم دانش‌آموزان را ضمن تشویق به حفظ و حراست از طبیعت به سمت توسعه و ترویج این فرهنگ ماندگار سوق دهیم.

در ادامه این آئین سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک میلیارد درخت در قالب طرح مردمی، طی ۴ سال باید در سراسر کشور با مشارکت مردم، تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ادارات کاشته شود، گفت: هدف از اجرای این طرح احیا جنگل‌ها و مراتع و نیز حفاظت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری در بین اقشار جامعه است.

وی اجرای طرح درختکاری در مدارس را حرکتی به سوی نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با طبیعت در بین نسل‌های آینده دانست و افزود: دانش‌آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ سازی در حوزه گسترش و فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی محسوب می‌شوند

جاویدبخت با بیان اینکه همه در برابر کاشت درخت و حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی مسئولیت داریم، تصریح کرد: غرس این نهال‌ها از نوع درختانی است که فصل کاشت آنها در فصل پاییز شروع می‌شود.

کد خبر 710974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.