ضریب ۶۰ درصدی اشتغال تخت در مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از ضریب ۶۰ درصدی اشتغال تخت در مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، میثم حجتی پور یکشنبه _ نوزدهم آذر، با اشاره به وضعیت مراکز درمانی تأمین اجتماعی در شهرستان‌های کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر مراکز درمانی در اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه برقرار بوده و به دنبال راه اندازی این مرکز در شهرستان‌های فاقد مرکز درمانی تأمین اجتماعی هستیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت مراکز درمانی تأمین اجتماعی در شهرستان‌ها برای عدم توقف درمان در برخی از شهرستان‌ها مانند سرپل ذهاب، پاوه، بیستون، صحنه و کنگاور ملک به صورت استیجاری در اختیار کارکنان قرار گرفته و به دنبال خرید زمین و ساخت مرکز به صورت مالکی در این شهرستان‌ها هستیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: با خرید زمین در شهرستان سرپل ذهاب و پاوه در تلاشیم که عملیات ساخت آن در سال جاری آغاز و کلنگ‌زنی شود و در شهرستان قصرشیرین نیز با توجه مراسم اربعین مرکز درمانی به صورت ۲ شیفته فعالیت داشته اما به دلیل مراجعات بالا و پاسخگو نبودن مرکز درمانی طرح ساخت دی کلینیک در این شهرستان ارائه شده است.

وی در ادامه به میزان مراجعات بیماران در مراکز تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: میانگین ضریب اشغال تخت در این مراکز در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ بین ۶۰ تا ۶۲ درصد بوده که این ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و به لحاظ تعداد تحت در حاضر نیازی به توسعه نداریم.

حجتی پور بیان کرد: با توجه به افزایشی بودن روند تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی این آمار نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ سه درصد رشد داشتیم که با کسری نیرو در حوزه درمان و پشتیبانی مواجه هستیم اما با توجه آزمونی که امسال برگزار خواهد شد با در نظر گرفت سهمیه خوبی که برای مراکز درمانی تأمین اجتماعی پیش بینی می‌شود کسری نیرو تا حد زیادی برطرف شود.

وی در پایان با اشاره به ارائه خدمات عمومی و تخصصی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی، تاکید کرد: تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه با یک هزار و ۵۰۰ مراکز درمانی قرارداد داشته که و علاوه بر دریافت خدمات از این مراکز در مراکز درمانی ویژه خود در حوزه تخصصی شامل جراحی، زنان و زایمان، دندان پزشکی، آزمایشگاه، تصویربرداری و.. ارائه خدمات خواهد داشت.

کد خبر 710913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.