گلایه شهردار قزوین از میراث فرهنگی

شهردار قزوین گفت: عمده وظایف میراث فرهنگی قزوین توسط شهرداری قزوین انجام شده و در سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم به ایشان پیشنهاد دادیم که مجموعه دولت‌خانه صفوی را تحویل ما بدهید تا این فضای تاریخی را احیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی صباغی بعدازظهر امروز -یکشنبه نوزدهم آذر- در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در سالن جلسات شماره ۷۵۰ دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، درباره موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار کرد: تا امروز بیش از یکهزار قلاده سگ بی‌صاحب و ولگرد پیدا کرده و مورد عقیم‌سازی قرار گرفته‌اند و در ضمن سگ‌ها را نابود نمی‌کنیم و آن‌ها را در مکان ویژه‌ای نگهداری می‌کنیم.

وی همچنین در مورد ساماندهی وانت‌بارها در سطح شهر اضافه کرد: از ابتدای سال ۶۶ وانت‌بار توقیف شده و در محل پارکینگ‌های نیروی انتظامی نگهداری می‌شوند و حدود ۲۰۰ چرخی و فرقان را به خاطر سد معبر جمع‌آوری کردیم و البته به خاطر بازتاب بیرونی این کار ملاحظات اجتماعی را در نظر می‌گیریم.

شهردار قزوین در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره کمک شهرداری به میراث فرهنگی گفت: عمده وظایف میراث فرهنگی قزوین در طول ۴۴ سال گذشته توسط شهرداری قزوین انجام شده و در سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم به ایشان پیشنهاد دادیم که مجموعه دولت‌خانه صفوی را تحویل ما بدهید تا این فضای تاریخی را با همان مدل سعدالسلطنه بازسازی و احیا کنیم.

صباغی ادامه داد: احیای دولت‌خانه صفوی را با مشارکت مردم و اسپانسرها انجام می‌دهیم و دوست داریم ابنیه تاریخی ارزشمند ما حفظ شود و البته درباره ارزش میراثی برخی آثار اختلافاتی وجود دارد که در این حوزه ورود نمی‌کنیم. در ضمن اراده کافی برای تکمیل طرح ساماندهی سعدالسلطنه را داریم و همچنین مصر به احیای اماکن تاریخی خیابان عبید زاکانی هستیم.

وی همچنین از تصمیم شهرداری قزوین برای حذف تصدی‌گری در حوزه اجراییات خبر داد و گفت: اعتقاد داریم در طرح هادی‌آباد باید ساماندهی به نفع مردم باشد و از جیب مردم کاسبی نکنیم.

شهردار قزوین همچنین درباره نقش شهرداری قزوین در حوزه پررنگ شدن هنر خوشنویسی گفت: متولی رشد هنر خوشنویسی شهرداری قزوین نیست و نقش ما حمایتی است و ما در تمامی میادین و چشم‌اندازهای شهری آثار و المان‌های انجمن خوشنویسی قزوین را تبلیغ کردیم و حامی مالی هفتمین دوسالانه خوشنویسی قزوین هستیم.

صباغی همچنین درباره سوالی درباره واگذاری پروژه ستاره پونک به بانک شهر بابت بدهی با قیمت پایین تصریح کرد: در این حوزه قیمت‌گذاری درستی صورت گرفته و کارشناسی دقیقی داشتیم و دستگاه‌های نظارتی از جمله دادگستری قزوین هم پای این قیمت کارشناسی امضا کردند.

وی در جواب انتقادی درباره نداشتن سابقه اجرایی معاون مالی شهرداری قزوین گفت: در مدیریت خود محدودیت‌هایی دارم و قرار نبوده که نیرویی از بیرون شهرداری بیاورم و باید با همین نیروهای موجود کار کنم. با این حال معاون مالی شهرداری قزوین از باسابقه‌ترین نیروهای ماست که قبل‌تر مسئول دفتر شهردار قزوین بوده است.

شهردار قزوین افزود: از روزی که معاون مالی را منصوب کردم، درباره یک‌مورد دیرکرد حقوق پرسنل و پرداخت پول به پیمانکاران نداشتم و از انتصاب آن‌ها راضی هستم و زیرمجموعه این معاون هم متخصص هستند و کارمندان این حوزه هم متخصص هستند.

کد خبر 710905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.