۵ نکته مهم قبل از هر سفر خارجی که باید بدانیم

سفر به یک کشور خارجی تجربه‌ای است تازه و هیجان‌انگیز که بیشتر افرادی که اهل سفر و ماجراجویی هستند از آن استقبال می‌کنند. بااین‌وجود برای داشتن یک سفر خارجی بدون دردسر و خاطره‌انگیز لازم است تا برخی نکات ضروری را پیش از سفر بدانیم.

اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای سفر به یک کشور خارجی هستید با ما همراه باشید تا در این مطلب ۵ نکته مهم که قبل از هر سفر خارجی باید بدانیم را مرور کنیم.

در آماده‌سازی مدارک لازم برای سفر خارجی دقت کنید

بی‌تردید اولین قدمی که برای یک سفر خارجی باید برداشت آماده‌سازی مدارک موردنیاز برای سفر است. مهم‌ترین مدارک برای هر سفر خارجی شامل پاسپورت یا گذرنامه و ویزای ورود است؛ بنابراین بهتر است قبل از آنکه اقدام به رزرو بلیط هواپیما خارجی کنید از شرایط اخذ ویزای کشوری که قصد سفر به آن را دارید مطمئن شوید و مراحل آن را به پایان برسانید.

در نظر داشته باشید که لازم است مهلت اعتبار گذرنامه خود را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که از تاریخ شروع سفرتان دست‌کم ۶ ماه به پایان اعتبار آن باقی است. علاوه بر آن بهتر است از طریق استعلام آنلاین از وضعیت عدم ممنوع‌الخروجی خود اطلاع پیدا کنید؛ زیرا ممکن است به دلایل پیش‌پاافتاده‌ای ازجمله مسائل مالی که به ذهن خطور نمی‌کند، مسافر ممنوع‌الخروج باشد و ازآنجاکه ممنوع‌الخروجی با اعلام قبلی نیست مسافر صرفاً با حضور در فرودگاه از آن مطلع می‌شود. در آخر توصیه می‌کنیم از همه مدارک خود یک اسکن یا کپی تهیه کنید تا در تمام طول سفر همراهتان باشد.

تحقیق درباره کشور مقصد را دست‌کم نگیرید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند همین‌که ویزای خود را گرفتند و اقدام به خرید بلیط هواپیما کردند، دیگر می‌توانند راهی یک سفر خارجی شوند. درحالی‌که یکی از نکات ضروری که پیش از سفر به یک کشور خارجی لازم است به آن توجه شود این است که مسافران پیش‌زمینه کافی درباره شرایط کلی کشور مقصد را داشته باشند.

این پیش‌آگهی درباره مقصد چیزی است که ازنظر بسیاری از مسافران کار کسل‌کننده‌ای به نظر می‌رسد و اغلب آن را نادیده می‌گیرند؛ درحالی‌که اطلاع داشتن از قوانین و مقررات خاص کشور مقصد، آداب‌ورسوم کلی مردم کشور مقصد، عقاید مذهبی مقصد، اختلاف ساعت و وضعیت آب و هوایی مقصد به مسافران کمک می‌کند تا از شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی نظیر درگیری‌های حقوقی به دلیل نقض قوانین کشور مقصد پیشگیری کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتی اگر قرار است با تور خارجی سفر کنید بازهم اطلاعات کلی درباره کشوری که به آن سفر می‌کنید به دست آورید.

خرید بیمه مسافرتی معتبر را فراموش نکنید

اگر از پیش تجربه سفر به مقاصد خارجی را داشته باشید احتمالاً نام بیمه مسافرتی هم به گوشتان خورده است. بیمه‌های مسافرتی در قبال دریافت پول از مسافران متعهد می‌شوند تا خدمات خاصی به مسافران ارائه کند. خدمات در صورت وقوع سوانح غیرقابل‌پیش‌بینی نظیر تأخیر یا کنسلی پرواز برای مسافرانی که با بلیط هواپیما خارجی سفر می‌کنند، بیماری یا فوت مسافران و پوشش خدمات درمانی مسافران از نمونه‌های خدمات بیمه‌های مسافرتی هستند. شرکت‌های زیادی هستند که اقدام به صدور بیمه مسافرتی می‌کنند و بر مبنای میزان پوشش خدمات قیمت‌های متفاوتی برای بیمه تعین می‌کنند.

ازآنجاکه بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهای حوزه شینگن داشتن بیمه مسافرتی را از شرایط اصلی برای اخذ ویزا اعلام می‌کنند، ازاین‌رو داشتن بیمه مسافرتی تقریباً برای اغلب مسافرت‌های خارجی ضروری است. معمولاً تورهای گردشگری خارجی برای مسافرانشان بیمه مسافرتی خاصی را در نظر می‌گیرند. بااین‌وجود بهتر است هم در سفرهای انفرادی و سفر با تور به یک کشور دیگر حتماً بیمه مسافرتی را ازنظر میزان پوشش خدمات بررسی کرد و ازنظر مطلوب بودن خدمات آن و همچنین اعتبار شرکت بیمه‌گذار اطمینان پیدا کرد.

۵ نکته مهم قبل از هر سفر خارجی که باید بدانیم

حتماً مقداری پول نقد همراه داشته باشید

یکی دیگر از نکات کلیدی در سفرهای خارجی اطلاع از واحد پول کشور مقصد و نرخ تبدیل ارز است. بعلاوه لازم است مسافران پیش از آنکه راهی سفر شوند مقداری از بودجه سفرشان را به‌صورت پول نقد از طریق صرافی‌های داخلی به ارز مورد تبادل در کشور مقصد تبدیل کنند؛ زیرا اولین چیزی به‌محض رسیدن به مقصد از آن استفاده خواهند کرد پول نقد است و درصورتی‌که پول رایج کشور مقصد را به همراه نداشته باشید ممکن است با چالش پیدا کردن راهی برای تبدیل آن و پیدا کردن یک منبع رسمی و معتبر برای این کار روبه‌رو می‌شوید. بعلاوه این کار ازنظر مالی نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

اپلیکیشن‌های سفر را نصب کنید

پیشرفت روزافزون تکنولوژی موجب شده است تا افراد بتوانند با استفاده از سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌های گوناگون بسیاری از کارها را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهند. به‌طور مثال با مراجعه به سفرمارکت بلیط هواپیما به مقاصد خارجی و داخلی را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید و یا هر خدمات گردشگری دیگری را به‌راحتی به‌صورت آنلاین دریافت کرد. مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها هم هستند که مسافران با نصب آن‌ها در گوشی همراهشان در طول سفر می‌توانند بسیاری از چالش‌های سفر را به‌آسانی پشت سر بگذارند.

اپلیکیشن گوگل مپ یکی از آن‌ها است که در مسیریابی در طول سفر به کشوری ناآشنا می‌توان از آن کمک گرفت و به جاذبه‌گردی و گشت‌وگذار در مقصد مشغول شد. اپلیکیشن اوبر نیز به‌عنوان یک تاکسی اینترنتی به شما کمک می‌کند در سفر به‌راحتی بتوانید درخواست تاکسی از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر کنید و یا اپلیکیشن دولینگو به آن دسته از افرادی که به زبان مقصد آشنا نیستند کمک می‌کند که در مواقع لزوم بتوانند با مردم کشور مقصد گفتگو کنند.

۵ نکته مهم قبل از هر سفر خارجی که باید بدانیم

کلام آخر

هر سفر یک تجربه خاص و منحصربه‌فرد همراه دارد بااین‌وجود تجربه سفرهای خارجی به سبب رفتن به مکانی کاملاً متفاوت با محیط عادی و روزمره مسافران به معنای حقیقی یک تجربه تازه و پرفایده در سفر محسوب می‌شود، ازاین‌رو چالش‌های خاص خود را هم دارند. در این مطلب به ۵ مورد از نکات ضروری که پیش از هر سفر خارجی باید در نظر داشت پرداختیم و امیدواریم با به‌کارگیری این نکات تجربه‌ای به‌یادماندنی و لذت‌بخش در سفر به مقاصد خارجی در پیش داشته باشید.

کد خبر 710891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.