پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد به بهره‌برداری رسید

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تقاطع چهارسطحی آزادگان در فضایی به مساحت ۲۶۰ هزار متر مربع مشتمل بر ۱۱ دستگاه پل پیش‌ساخته اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، پوریا محمدیان امروز _ یکشنبه نوزدهم آذر_ در مراسم افتتاح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان با اشاره به اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‌های حمل و نقل شهری در شرق کشور است، اظهار کرد: عملیات عمرانی ساخت این تقاطع که در محل میدان سابق نمایشگاه واقع شده، با هزینه‌ای حدود ۶ هزار میلیارد ریال احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: اکنون با اجرای دو پل اصلی و تکمیل اقدامات جانبی، تقاطع چهارسطحی آزادگان بهره‌برداری شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با بهره‌برداری از این تقاطع شاهد کاهش بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به غرب مشهد هستیم و با توجه به حجم بالای مراجعه شهروندان به نمایشگاه بین‌المللی در مناسبت‌ها و رویدادهای فصلی ساخت این تقاطع سبب کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی زیست‌محیطی، جلوگیری از اتلاف وقت و نیز تسهیل در رفت و آمد شده است.

محمدیان با اشاره به بعضی مشخصات فنی این پروژه، تاکید کرد: تقاطع چهارسطحی آزادگان در فضایی به مساحت ۲۶۰ هزار متر مربع مشتمل بر ۱۱ دستگاه پل به روش‌های سگمنتال، درجاریز و تیر پیش‌ساخته اجرا شده است.

وی تصریح کرد: این تقاطع دارای چهار سطح است که سطح منفی یک آن بلوار نمایشگاه به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با طول ۲۶۰۰ متر و به صورت زیرگذر متصل می‌کند، همچنین سطح همکف پروژه، میدان شامل دو عرشه، دو دوربرگردان و سه دستگاه پل روی رودخانه چهل‌بازه است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: سطح مثبت یک تقاطع شامل دو پل به طول ۱۵۰۰ متر برای دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به بزرگراه مشهد-چناران و بالعکس است و در نهایت در سطح مثبت دو تقاطع چهارسطحی آزادگان دو دستگاه پل چپ‌گرد، برای دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به بلوار نمایشگاه به طول ۱۴۰۰ متر و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگراه مشهد چناران به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به طول ۱۶۰۰ ایجاد شده است.

محمدیان گفت: در جریان احداث این تقاطع ۵۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی، ۱۴ هزار متر طول عملیات حفاری شمع، ۸ هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی، ۹۵ هزار متر مکعب بتن‌ریزی، پخش ۷۵ هزار تُن آسفالت، ۳۸ هزار متر مکعب اجرای عملیات اساس و زیراساس و تأمین روشنایی پروژه انجام و در جریان اجرای کار، عملیات تعریض پل کال چهل بازه و عملیات ساخت کنارگذرهای بزرگراه مشهد چناران نیز انجام شده است.

وی افزود: در راستای تسهیل در اجرای پروژه و مدیریت ترافیکی شهر، کارخانه تولید قطعات سگمنت در مجاورت پروژه ساخته شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در جریان ساخت تقاطع چهار سطحی آزادگان ۵۳ معارض در محدوده پروژه وجود داشت که تمام آن‌ها رفع شد، اظهار کرد: جابه‌جایی خطوط ۲۰ و ۱۳۲ کیلو ولت برق و ساخت و نصب مرتفع‌ترین دکل‌های برق کشور با ارتفاع ۵۳ متر، تغییر مسیر لوله گاز ۴ و ۸ اینچی، جابه‌جایی تأسیسات آبی شامل خطوط لوله آب شرب کشاورزی و مخازن ذخیره آب فضای سبز و جابه‌جایی ۲۵۰۰ اصله درخت انتقال آب‌های سطحی به روش ثقلی به کانال چهل‌بازه با حفاری ۶۰۰ متر طول در عمق ۱۱ متری از سطح زمین از جمله اقدامات انجام شده در راستای رفع معارضات پروژه بوده است.

کد خبر 710884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.