مسیر اتوبوس تندرو در بلوار آیت‌الله بروجردی ایمن‌سازی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیت‌الله بروجردی با نصب سامانه‌های ثبت تخلف ایمن‌سازی می‌شود.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: پیش از احداث مسیر اتوبوس تندرو در بلوار آیت‌الله بروجردی، عده‌ای از شهروندان برای فرار از دوربین‌های ترافیکی وارد این مسیر شدند و با سرعت بالا حرکت می‌کردند.

وی افزود: این اتفاق موجب شد چند تصادف ناگوار در این محدوده رخ دهد که به دلیل داشتن سرعت بالای خودروها، خسارات مالی و جانی سنگین داشت و پلیس راهور اعلام کرد که این مسیر باید مسدود شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که رفت و برگشت در این محور توسط یک دوربین پلاک‌خوان با کد راهور نصب شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوربین نصب شده و در حال طی کردن روند اداری برای گرفتن کد راهور است.

خانه‌زاد یزدی ادامه داد: مراحل این پروژه که به پایان برسد و دوربین فعال شود، مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیت‌الله بروجردی بازگشایی خواهد شد و دوباره به شهروندان پردیسان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای مسیر اتوبوس تندرو در بلوار آیت‌الله بروجردی گفت: با توجه به افق جمعیتی منطقه پردیسان حمل‌ونقل انبوه‌بر برای این منطقه یکی از ضروریات است و تا به نتیجه رسیدن خط B متروی قم این خط بی‌ آرتی می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه افق جمعیتی پردیسان از میزان کنونی بسیار بالاتر است، گفت: در ادامه خیابان جمهوری هم خط ویژه اتوبوس تندرو راه‌اندازی شده است و می‌تواند یک مسیر ممتد حمل‌ونقل عمومی کارا و اثربخش باشد.

کد خبر 710837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.