الحاق زمین به ٢۵٨ روستای هرمزگان در راستای طرح نهضت ملی مسکن

استاندار هرمزگان با تاکید بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان گفت: محدوده جدید به ٢۵٨ روستای استان الحاق شد تا روند واگذاری زمین به متقاضیان ساخت مسکن در این روستاها تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در سیزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور محمد آشوری تازیانی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد تا ۵۰۷۶ هکتار زمین به محدوده‌های طرح هادی این روستاها الحاق شود تا بتوانیم زمین لازم را در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح کلی مورد نظر برای توسعه جزیره هرمز و نخل ناخدا نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، افزود: طرحی که در این جلسه ارائه شد با آنچه مورد انتظار است تفاوت دارد، در این طرح‌ها باید بتوان با ظرافت خاص، بهترین زیرساخت‌ها و امکانات را برای جذب گردشگر فراهم آورد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: از این رو نیاز است طرح مورد بازنگری قرار گیرد و در جلسه آتی شورای برنامه‌ریزی مجدد با حضور مشاوران طرح ارائه شود. در این جلسه کلیات طرح توسعه بندر شهید حقانی مصوب شد.

دوستی با اشاره به مسئله ساماندهی صنوف مزاحم در شهر بندرعباس تاکید کرد: وجود این صنوف مزاحم در شهر به ویژه در خیابان‌هایی که بار ترافیکی زیادی دارد، سبب تشدید وضعیت ترافیکی می‌شود و آلودگی‌هایی نیز برای شهر به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: در این طرح صنوف ساماندهی خواهد شد و با هدایت آن‌ها به محلی مناسب با طراحی جامع، زمینه فعالیت این صنوف در محدوده خارج از شهر بندرعباس فراهم و مصوب شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به بازنگری در طرح ارائه شده در خصوص جمعیت ساکن در مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی داخل محدوده شهر تصریح کرد: این طرح چون جامعیت کافی نداشته و تنها چند لکه محدود را در نظر گرفته است، باید مورد بررسی قرار گرفته و مطابق آئین‌نامه‌های موجود محدوده‌های بیشتری به طرح اضافه و برای اصلاح این مناطق اقدام کرد.

دوستی با تصویب الحاق زمین به محدوده چند شهر گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، زمین به میزان کافی در استان آماده شده و مسئله‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به توجه ویژه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب طرح‌های هادی در روستاها افزود: با الحاق محدوده به حدود ٢۵٨ روستای استان زمینه ساخت منزل در این روستاها فراهم شده است و فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان روستایی به سرعت انجام می‌شود.

کد خبر 710804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.