اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها دغدغه اصلی دولت در کردستان است

استاندار کردستان ساماندهی بازار، معیشت عمومی و اشتغال فارغ‌التحصیلان را از دغدغه‌های اصلی دولت در استان کردستان برشمرد و گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان بالا است و تمام تلاشمان معطوف به رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ در نشست عمومی شوراهای افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) که در محل سالن اجتماعات مرکز بزرگ غرب کشور برگزار شد، با بیان اینکه به مدت دو سال و ۱۸ روز است که توفیق خدمت‌گزاری مردم در این استان را برعهده دارم، اظهار کرد: به‌رغم خدمات فراوان انجام شده توسط دولت‌های گذشته، اما مشکلات و موضوعات متعدد در استان به صورت مزمن و انباشته شده، نیازمند پیگیری، کار و تلاش مضاعف است.

وی رویکرد اصلی خود را جلب نگاه ویژه دولت به استان برشمرد و افزود: به اعتقاد مردم این امر تحقق یافته و شاهد عنایت بیش از پیش دولت به استان هستیم.

استاندار کردستان ادامه داد: اگر بر اساس بودجه مصوب ورود می‌کردیم، قطعاً موضوع آب شرب سنندج تا چهار سال آینده برطرف نمی‌شد، همچنین تصفیه‌خانه شماره ۲ سنندج، مشکل آب شرب بانه، راه آهن، فرودگاه سقز و بسیاری از موارد دیگر با وجود اعتبارات مصوب قطره‌چکانی به بهره‌برداری نمی‌رسید اما امروز به لطف و فضل الهی و به برکت سفرهای رئیس‌جمهور این موارد منتج به نتیجه شد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: در جریان سه سفر رئیس‌جمهور به کردستان و در قالب دو سفر استانی، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان مصوب شده است.

وی اضافه کرد: درصددیم با انتقال آب شهر قروه و دهگلان، بهره‌برداری از سد ژاوه و سیازاخ و ارتقای پروژه‌های حوزه زیرساخت و بهسازی جاده‌ها، در حوزه‌های مختلف در استان کردستان تحول اتفاق بیفتد و بسیاری از مشکلات در مدت زمان کوتاهی به پایان برسد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه بازار، معیشت عمومی و اشتغال فارغ‌التحصیلان در استان مشکلات پیچیده‌ای داریم، تصریح کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان بالا است و تمام تلاشمان معطوف به رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

زارعی‌کوشا از تشکیل کارگروه ویژه برای اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین با دستور رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: به صورت ویژه با برنامه‌ریزی مشخص و جذب سرمایه‌گذاران برای استان در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی افزود: طرح توسعه لاستیک بارز که محصول و دستاورد سفر هیئت دولت به کردستان است، آغاز شده است و در آینده نزدیک آمادگی ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر را دارد.

استاندار کردستان اظهار کرد: با همت و بزرگی مردم استان بعد از ۴۰ روز از سفر هیئت دولت به کردستان، با استقبال گرم مردم و دستاوردهای دولت، همچنان شاهد بازخوردهای گسترده‌ای در سطح کشور هستیم که مایه افتخار و سربلندی ماست.

کد خبر 710780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.