نخستین جنگل شهری در پاریس ساخته می‌شود

پاریس، اولین جنگل شهری خود را بر اساس برنامه طرح تحول سبز در یکی از میدان‌های شلوغ شهر می‌سازد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پاریس قصد دارد به یکی از سبزترین شهرهای اروپا تبدیل شود و در همین راستا پروژه ساخت اولین جنگل شهری خود را آغاز کرده است. تا پایان بهار، ۴۷۰ درخت از جمله بلوط، زبان‌گنجشک، افرا و گیلاس وحشی در منطقه‌ای که پیش‌تر یک میدان شلوغ بود، کاشته خواهد داشت.

بنا به گفته شهردار پاریس، با این کار آلودگی هوا به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. با ایجاد جنگل‌های سبز در سطح شهر، امکان ساخت مسیرهایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری فراهم می‌شود و در نتیجه استفاده از اتومبیل کاهش خواهد یافت.

شهردار پاریس در سال ۲۰۲۰ متعهد به کاشت ۱۷۰ هزار رأس درخت شد که تا کنون ۶۳ هزار و ۵۰۰ درخت کاشته شده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کاشت ۴۵ هزار درخت دیگر نیز در زمستان امسال انجام می‌شود و به این ترتیب به دوسوم هدف نزدیک می‌شوند.

نخستین جنگل شهری در پاریس ساخته می‌شود

جنگل شهری چیست؟

جنگل شهری، مفهوم «بازسازی اکوسیستم یک جنگل» در یک مکان کوچک شهری را در بر دارد. طرح جدید پاریس مخالفانی در حوزه سیاست و فعالان محیط زیست نیز دارد. از نظر برخی از منتقدین، جنگل شهری در واقع سرپوشی است برای وعده‌های عمل نشده شهردار. به علاوه آن‌ها از اینکه قرار است با تغییر و قطع درختان فضاهای سبز موجود (مثلاً در گورستان‌ها)، جنگل شهری ایجاد شود، گلایه دارند. مسئولان شهرداری این موضوع را تکذیب کردند و می‌گویند هیچ درختی بریده نمی‌شود، بلکه فقط قرار است عملیات کم‌پشت کردن درختان انجام شود که آن هم بخشی از یک طرح مدیریت جنگل است و توسط دولت تأیید شده است. به علاوه گونه‌های جدیدی از درختان در این مناطق کاشته می‌شود و راهکاری است برای پایان دادن به جنگل تک‌گونه‌ای که در برابر بیماری آسیب‌پذیرتر است؛ بنابراین جنگلی مقاوم‌تر جایگزین خواهد شد.

نخستین جنگل شهری در پاریس ساخته می‌شود

چرا فضاهای سبز مهم هستند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که درختان شهری بسته به شرایط محلی می‌توانند دما را بین دو تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش دهند. جدا از اثرات خنک‌کنندگی، فضاهای سبز و درختان تأثیر مستقیم بر افزایش شادی، بهبود سلامت روانی، افزایش تعاملات اجتماعی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی دارند.

کد خبر 710760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.