آینده‌ کشور به‌ دست حوزه و دانشگاه است

امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم وضعیت کشور را در آینده ببینیم، باید به شرایط امروز محیط‌های علمی همچون حوزه و دانشگاه نگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری شامگاه شنبه _هجدهم آذر_ در نشستی صمیمانه با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان در دانشگاه رازی کرمانشاه، حوزه و دانشگاه را مغزهای متفکر جامعه خواند و اظهار کرد: اگر بخواهیم وضعیت کشور را در آینده ببینیم، باید به شرایط امروز محیط‌های علمی، مانند حوزه و دانشگاه، نگاه کنیم.

وی با اشاره به ناامیدی دشمن از جنگ سخت، افزود: امروز دشمنان ما وارد جنگ شناختی و ادراکی شده‌اند، بنابراین از مجموعه‌های علمی انتظار می‌رود که در مقابل دشمن بایستند، بدون شک پیروزی در عرصه جنگ شناختی نیاز به کسب دانش، مطالعه، بصیرت و شناخت دقیق دارد.

امام جمعه کرمانشاه نقد یک‌سویه را زمینه خارج شدن از انصاف خواند و ضمن تأکید بر دیدنِ هم‌زمانِ نقاط ضعف و قوت خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مرزهای دانش را به‌حدی جابه‌جا کرد که به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با وضعیت کشور در گذشته نیست و این پیشرفت و بزرگی را مدیون شهدای والامقام هستیم.

غفوری اضافه کرد: اگر می‌شد از شهدا سوال شود که امروز توقع شما از قشر دانشجو، دانشگاهی و طلبه چیست، به‌احتمال قوی پاسخ می‌دادند که ما دشمن را شناختیم، مطابق با اقتضائات دشمن و نوع جنگ آن روز ورود کردیم و کار را پیش بردیم، امروز توقع از شما این است که با بصیرت و شناخت به جنگ دشمن بروید.

وی با تاکید بر اینکه نقش استاد هم در دانشگاه و هم در حوزه، نقشی مبنایی و اصولی است، تصریح کرد: از اصلی‌ترین موارد برای اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها، وجود اساتید متدین و متعهد است که بتوانند در هر دوره‌ای برای دانشجویان الگو باشند. آن‌چه که در دانشگاه نقش تعیین‌کننده و محوری دارد، وجود استاد است و دانشگاه بدون دلسوزی واقعی استاد در مقام مربی، مهد دانش و تربیت نمی‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید در سطح استان و در عرصه تولید علم، اجتماعی میان اساتید حوزه و دانشگاه صورت بگیرد تا بتوانیم در این زمینه شاهد شکوفایی بیشتر باشیم، گفت: این بشارت را می‌دهم که در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و دینی اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

کد خبر 710743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.