آزمون اختصاصی تربیت معلم با ویژگی جدید برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم با یک ویژگی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضامراد صحرایی در مراسم سالگرد درگذشت احمد صافی (چهره ماندگار نظام تعلیم و تربیت و اولین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش) اظهار کرد: این فقید مثل هر یک از اندیشمندان دیگر، معلم را کلید حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت می‌دانست و معتقد بود که معلم، حلّال مشکلات کشور است و این چیزی است که این روزها تمام دقایق و زمان من صرف فهماندن آن می‌شود.

وی افزود: اگر معلم خوب داشته باشیم، هر چیز دیگری هم نداشته باشیم قابل جبران است، اما اگر همه چیز داشته باشیم و معلم خوبی نداشته باشیم، موفقیت حاصل نمی‌شود؛ زنده‌یاد صافی به عنوان معلمی است که خودش می‌تواند به عنوان مصداقی در جلوی چشم ما باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید رجایی درباره آموزش و پرورش، جمله‌ای دارد که یک راهبرد اساسی است؛ آن شهید می‌فرماید «وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان.»

صحرایی افزود: اگر وزیری حرف معلمان را به گوش سایرین برساند، گویی وزیر خوبی نیست، حال آنکه معلم به تعبیر رهبر معظم انقلاب، الماس عشق ما است.

وی با بیان اینکه برخی از ایده‌هایی که این روزها در حال اجرا است و آرزوهای ما بود، ریشه در همین اندیشه‌ها دارد، خاطرنشان کرد: سال آینده آزمون اختصاصی تربیت معلم را با کنکور سراسری برگزار خواهیم کرد؛ درسی با عنوان هوش و استعداد معلمی از مواد این آزمون است که هیچ منبعی هم معرفی نمی‌کنیم، چرا که می‌خواهیم کسی که ذات و عِرق و عشق و خلق و خوی معلمی دارد، خودش کشف شود؛ با خواندن چند کتاب و تست زدن نمی‌شود عشق معلمی ایجاد کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم از کسانی که درس‌هایی از زندگی آن‌ها برجا است، درس بگیریم؛ شاید در هر سال چندین نفر به حکم الهی از دنیا بروند، اما برای تعداد معدودی چنین گرد هم می‌آییم.

کد خبر 710731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.