تلاش پوتین و السیسی برای برقراری آتش‌بس در غزه

ریاست جمهوری مصر شنبه شب اعلام کرد در گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی دو طرف بر سر ادامه تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه توافق کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از الشرق الاوسط، احمد فهمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر اظهار کرد: رؤسای جمهور روسیه و مصر همچنین بر اهمیت تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل عادلانه و همه‌جانبه مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری تأکید کردند.

وی افزود: السیسی در جریان گفت‌وگو با پوتین، به تشریح تلاش‌ها و تماس‌های مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه با هدف محافظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از وخامت بیشتر شرایط انسانی غم‌انگیزی که مردم در این باریکه تجربه کرده‌اند، پرداخت.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین گفت: طرفین همچنین درباره تلاش‌های مصر برای ارائه بیشتر کمک‌های بشردوستانه موردنیاز برای حمایت از ساکنان غزه به این بخش بحث کردند.

پیش‌تر کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز (شنبه) در تماسی تلفنی با السیسی همتای مصری خود درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.

پوتین و السیسی در تماس‌های قبلی خود نیز خواستار پایان خونریزی‌ها در غزه، آزادسازی اسرا و رفع موانع برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه شده بودند.

رئیس‌جمهور روسیه هفته پیش به امارات متحده عربی و عربستان سعودی سفر و در آنجا با رئیس امارات و ولیعهد سعودی دیدار کرد.

کد خبر 710729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.