تاکید اعضای شورای اسلامی شهر ساری بر حفظ بافت تاریخی شهر

اعضای شورای اسلامی شهر ساری بر ضرورت همکاری میراث فرهنگی و مدیریت شهری برای بازسازی ضابطه‌مند بافت تاریخی شهر ساری تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ساری هفتمین جلسه خود در سال سوم فعالیت این نهاد را امروز شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ تشکیل داد.

در این جلسه که علی عاشقان رئیس و سیدافشین راسخ، سید رحمان میرشجاعی و شهرام ایرجی اعضای کمیسیون عمران، حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران و کارشناسان این اداره کل و همچنین معصومی و حمیدی معاونان حمل و نقل و امور زیربنایی و خدمات شهری شهرداری حضور داشتند، پیرامون ضرورت بازسازی بافت تاریخی شهر ساری بحث و تبادل نظر شد.

بافت تاریخی ساری رو به زوال است

علی عاشقان رئیس کمیسیون عمران شورای شهر از بی‌توجهی به ساختمان‌های قدیمی موجود در بافت تاریخی شهر و روند روبه زوال آن‌ها اظهار تأسف کرد و اظهار داشت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی می‌توانیم این بناها را بازسازی و به عنوان اماکن گردشگری مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه از تأسیس شهرداری ساری بیش از ۱۰۰ سال می‌گذرد، میراث فرهنگی می‌تواند ساختمانی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا به موزه شهرداری ساری تبدیل شود.

درخواست تأسیس موزه ساری در سفر دوم رئیسی به مازندران

ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز با تاکید بر اینکه به دنبال حفظ بافت تاریخی شهرها هستیم، اظهار کرد: برای حفظ اصالت و تاریخ شهر ساری باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند.

وی افزود: البته در برخی از موارد مشکلاتی وجود دارد که با تعامل و اتحاد می‌توان از آن عبور کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: اولویت ما بازسازی بافت‌های تاریخی مانند مسیر میدان این شهر آشوب است.

ایزدی فقدان یک موزه مناسب به لحاظ دسترسی را از چالش‌های شهر ساری عنوان و اعلام کرد: بنا داریم در سفر دوم ریاست جمهوری به مازندران بحث ایجاد یک موزه در شأن ساری را پیگیری کنیم.

تاکید اعضای شورای شهر بر حفظ بافت تاریخی ساری

سیدافشین راسخ عضو شورای اسلامی شهر ساری با مهم دانستن موضوع احیای بافت‌های تاریخی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی باید ضوابط و چارچوب‌هایی را برای حفظ اماکن تاریخی مشخص کند تا در مسیر اجرا توسط دیگر ارگان‌ها مخصوصاً شهرداری، کمترین آسیب به این اماکن وارد شود.

سیدرحمان میرشجاعی دیگر عضو شورای شهر ساری گفت: در بحث بازسازی خانه‌های قدیمی باید هویت تاریخی شهر حفظ شود و این امر مستلزم هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های ذی‌ربط است.

شهرام ایرجی عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با ابراز تأسف از عملکردهای ضعیف در امر نگهداشت بناهای تاریخی ساری گفت: تصمیم‌گیری برای حفظ بناها و بافت‌های تاریخی باید در جلسات تخصصی صورت بگیرد.

کد خبر 710728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.