وجود دستگاه نظارتی شرایط را برای ایجاد فساد ناامن می‌کند

امام جمعه کرمانشاه گفت: وجود دستگاه نظارتی پیش از آنکه نظارتی توسط آن صورت بگیرد، ذاتاً منشأ آثار و برکات است؛ مانند پلیسی که در چهارراه‌ها وظیفه برقراری نظم و انضباط را برعهده دارد و صِرف حضورش از تخلفات پیشگیری می‌کند، وجود دستگاه نظارتی نیز می‌تواند شرایط را برای ایجادکننده فساد ناامن کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌اله غفوری، در دیدار امروز _شنبه، هجدهم آذر_ با رئیس و معاونین دیوان محاسبات استان ضمن مهم‌شمردن نظارت در اداره کشور اظهار کرد: وجود دستگاه نظارتی پیش از آنکه نظارتی توسط آن صورت بگیرد، ذاتاً منشأ آثار و برکات است؛ مانند پلیسی که در چهارراه‌ها وظیفه برقراری نظم و انضباط را برعهده دارد و صِرف حضورش از تخلفات پیشگیری می‌کند، وجود دستگاه نظارتی نیز می‌تواند شرایط را برای ایجادکننده فساد ناامن کند.

وی بر لزوم بازدید سرزده از ادارات تأکید کرد و افزود: حضور سرزده موجب بهبود کیفیت کار مدیران و کارکنان ادارت می‌شود؛ درواقع دستگاه‌های نظارتی باید نوع نظارتشان به‌گونه‌ای باشد که احساس شود هرلحظه ممکن است که در آن اداره یا مجموعه حضور پیدا کنند و با ارباب رجوع و احیاناً درخواست‌ها و پرونده‌های روی میز مواجه شوند و مورد سوال قرار بگیرند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت نظارت بر اجرای قانون عنوان کرد: نحوه نظارت بر اجرای قانون بسیار مهم است و باید به‌گونه‌ای باشد که قانون بدون تسامح و تساهل، در بهترین صورت ممکن اجرا شود.

غفوری با تصریح اینکه انسان باید پیوسته خود را در پیشگاه نظارتی پروردگار بداند و از وسوسه شیطان غافل نشود، اظهار کرد: فصل‌الخطاب این است که انسان هرلحظه خدای متعال را شاهد و ناظر بر اعمال خود بداند و آگاه باشد که خداوند بر تمام اعمال کوچک و بزرگ او نظارت می‌کند.

وی افزود: علاوه‌بر خداوند سبحان و فرشتگان مأمور ثبت اعمال، انبیا، اولیا و شهدا نیز شاهد اعمال انسان هستند؛ شهید از لحظه‌ی شهادتش، شاهد بر اعمال انسان است و این شهود تا حدی است که حتی فکر انسان را هم می‌خواند.

امام جمعه کرمانشاه وظیفه نظارتی دیوان محاسبات را مهم و کلیدی دانست و تصریح کرد: از وظایف قوه مقننه، تقنین و نظارت است که بٌعد نظارتی آن بر دوش دیوان محاسبات است؛ از آن‌جا که این مجموعه امین مردم و چشم و گوش نظام است، وظیفه‌ای حساس و خطیر برعهده دارد.

غفوری ضمن اینکه خدمتگزاران دیوان محاسبات را کارگزار مردم محروم دانست، عنوان کرد: مردم محروم همیشه پای کار نظام و انقلاب بوده و هستند و به‌تعبیر حضرت امام خمینی (ره) همین پابرهنه‌ها هستند که تا انتها وفادار به این نظام و دین خواهند بود؛ قشر دردکشیده مستضعف برای احقاق حقوقشان به ما اطمینان کرده‌اند، بنابراین مسئولیت بسیار خطیر است و همه ما باید برای اعتماد آن‌ها تمام تلاش خود را به‌کار ببندیم.

کد خبر 710717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.