طرح پتروشیمی بعثت نویدبخش تحول اقتصادی در کردستان است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح پیشران پتروشیمی بعثت کردستان که در دور دوم سفر استان رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی آن آغاز شد، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا ۳.۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که نویدبخش تحول اقتصادی در این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی با بیان اینکه پتروشیمی بعثت کردستان جزو طرح‌های پیشران توسعه استان است که عملیات اجرایی آن در سفر دوم رئیس جمهور آغاز شد، اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح ۷۵۰ میلیون یورو است که ۵۵۰ میلیون یورو آن تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه تسهیلات موردنیاز این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، افزود: منابع موردنیاز احداث پتروشیمی بعثت در قالب کنسرسیوم با محوریت بانک ملت و مشارکت بانک‌های ملی، سپه، صادرات و تجارت تأمین خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: موافقت پنج بانک مذکور برای تأمین منابع مالی این طرح صادر شده و طرح برای تخصیص اعتبار موردنیاز به صندوق توسعه ملی ارجاع داده شده است.

خلیقی اضافه کرد: با اجرای این طرح برای حدود ۹۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و افزون بر این موجب شکل‌گیری و راه‌اندازی صنایع پایین دست آن و در نتیجه رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این واحد صنعتی ۵۰۰ هزار تن در سال است، یادآور شد: کاربرد محصول تولیدی پتروشیمی بعثت کردستان در تولید الیاف نساجی است و این واحد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و زیربنای ۲۵ هکتار ساخته می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: پتروشیمی بعثت یکی از طرح‌های پیشران استان است و خوراک و مواد اولیه موردنیاز این واحد از خط لوله عسلویه به مهاباد تأمین می‌شود.

کد خبر 710672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.