اجرای طرح حمایتی برق خورشیدی برای قشرهای کم برخوردار در استان یزد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: طرح حمایتی برق خورشیدی ویژه اقشار کم برخوردار و بانوان سرپرست خانوار برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، علی جم اظهار کرد: طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار با استفاده از ظرفیت قراردادهای خرید تضمینی ۲۰ ساله برق خورشیدی و ابعاد درآمد پایدار ۲۰ ساله برای این افراد صورت می‌گیرد.

وی مزایای این طرح را معرفی به بانک‌های عامل برای تخصیص و اخذ تسهیلات ویژه تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و کارمزد چهار درصد با اقساط ۸۰ ماه بیان کرد و نظارت بر روند نصب، راه اندازی، اجرا و اتصال به شبکه سامانه برق خورشیدی را از دیگر شاخص‌های این طرح برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: مشمولان این طرح توسط چهار نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، جهاد کشاورزی و امور توسعه روستایی و عشایری منتخب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: سرمایه گذاری در بخش مولد و تولید انرژی پاک بدون نیاز به مواد اولیه، نیروی کار و بازاریابی، توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوارهای مشمول با حفظ عزت نفس و افزایش خودباوری از مزیت این طرح است.

جم، سهمیه اولیه تخصیصی به استان یزد برای اجرای طرح را چهار هزار خانوار دانست و گفت: از این تعداد ۷۲۶ واحد خانوار سهمیه بسیج سازندگی، هزار و ۹۶ خانوار سهمیه مددجویان بهزیستی، هزار و ۴۵۲ خانوار سهمیه مشمولان مددجویی کمیته امداد و ۷۲۶ خانوار هم سهمیه تخصیصی امور توسعه روستایی و عشایری هستند.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۲۹ دستگاه نیروگاه خورشیدی پنج کیلوات طرح حمایتی به شبکه توزیع برق متصل شده و تا پایان ماه جاری حدود ۱۵۰ دستگاه نیروگاه خورشیدی پنج کیلوات به شبکه توزیع نیروی برق متصل می‌شود.

کد خبر 710664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.