آسمان اصفهان در انتظار باران / آلودگی هوا از روز چهارشنبه کاهش می‌یابد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ورود سامانه بارشی در اصفهان گفت: به تدریج با کاهش آلایندگی‌ها، از بعدازظهر روز چهارشنبه بیست‌ودوم آذر با نفوذ سامانه بارشی به استان، بارش باران و برف در غرب استان آغاز می‌شود و تا وقت پنجشنبه بارش پراکنده بیشتر مناطق را در برمی‌گیرد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی از نیمه شمالی کشور و استقرار جو پایدار تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: براین اساس امروز جوی به نسبت ناپایدار بر استان حاکم است و وضعیت جوی در نیمه غرب و جنوب، گاهی وزش باد نسبتاً شدید همراه خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با ورود سامانه تشدید پایداری از اوایل امروز تا پایان وقت در استان، گفت: فعالیت این سامانه با افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا، سکون نسبی هوا در کلانشهرهای اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

وی اظهار کرد: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از مخاطرات سامانه مذکور است.

آقایی افزود: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی درباره ورود سامانه شرایط پایداری از روز جمعه هفته گذشته تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌ویکم در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کیفیت هوا به ویژه در نیمه اول روز، بیشترین شدت پایداری در نیمه اول وقت امروز و روزهای دوشنبه و نیمه اول سه‌شنبه هفته جاری در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ورود سامانه بارشی در اصفهان طی اواسط هفته جاری، گفت: به تدریج با کاهش آلایندگی‌ها، از بعدازظهر روز چهارشنبه بیست‌ودوم آذر با نفوذ سامانه بارشی به استان، بارش باران و برف در غرب استان آغاز می‌شود و تا وقت پنجشنبه بارش پراکنده بیشتر مناطق را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۷- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 710610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.