به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مشتری امروز _شنبه هجدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۱ پرونده تخلفات حوزه حملونقل کالا و مسافر برون شهری خراسان شمالی در کمیسیونهای مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: در کمیسیون رسیدگی به تخلفات ماده ۱۱ رانندگان، به ۲۷ پرونده رسیدگی و ۳۲ مورد آرا صادر شد که منجر به ۳۱ مورد تذکر کتبی شده است.
مدیرکل راهداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در کمیسیون رسیدگی به تخلفات ماده ۱۲ شرکتهای حملونقل نیز ۱۴۴ تخلف مورد بررسی قرار گرفت و از ۲۴ رأی صادر شده، یک شرکت تبرئه و به یک شرکت تذکر کتبی داده شد، همچنین ۲۱ شرکت مشمول جریمه نقدی و یک شرکت مشمول تعطیلی سه تا شش ماه شدند.
مشتری تصریح کرد: عمدهترین تخلفات شرکتهای حملونقل کالا و مسافر برون شهری در کمیسیون ماده ۱۲، صدور بارنامه یا صورت وضعیت به صورت صوری یا غیرواقعی، درج نشدن نرخ واقعی حمل در بارنامههای صادره، صدور صورت وضعیت بدون اخذ کد رهگیری، درج نکردن نرخ نامه در معرض دید مسافران، عرضه نکردن بلیت به مسافران و رعایت نکردن ضوابط و دستورالعملهای حملونقلی بوده است.
وی بیان کرد: همچنین عمده تخلفات طرح شده رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ را جابهجایی بار بدون بارنامه یا صورت وضعیت و حمل بار یا مسافر با ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی برشمرد و ادامه داد: کاربران میتوانند نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه گویای ۱۴۱ منعکس و پیگیری کنند.
نظر شما