تشدید سامانه بارشی در روز چهارشنبه ۲۲ آذر / در این مناطق برف می‌بارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و تشدید سامانه بارشی در روز چهارشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین و البرز، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

وی افزود: روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام حاکم خواهد بود و روز دوشنبه در گیلان، شرق مازندران و مناطقی از شمال غرب، بارش باران و وزش باد، همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند، تصریح کرد: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، ابرناکی و رگبار باران در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران و غرب سواحل دریای خزر، آغاز می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع، بارش به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تشدید، به جنوب غرب و مناطقی از مرکز کشور نیز کشیده می‌شود، همچنین از روز یکشنبه تا اوایل شب سه‌شنبه در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم و هوا آلوده، با بیشینه ۱۰ و کمینه یک درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم و هوا آلوده، با بیشینه ۲۲ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 710558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.