دانشجویان دانشگاه گلستان خوابگاه دولتی ندارند

رئیس دانشگاه گلستان گفت: دانشجویان دانشگاه گلستان از نبود خوابگاه دولتی رنج می‌برند و انتظار می‌رود که در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا خواجه شاهکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: دانشگاه گلستان پس از ۱۴ سال تحصیل امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه استان در بین دانشگاه‌های دولتی به لحاظ کمی و کیفی است.

وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را حدود پنج هزار نفر دانست و افزود: این دانشجویان در چهار حوزه علوم پایه، علوم‌انسانی و فنی و مهندسی و معماری و عمران تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی در رشته ۳۵ تحصیل و ۴۰ درصد دیگر در مقاطع ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

خواجه شاهکویی تعداد رشته‌های مقطع ارشد را ۵۰ رشته و مقطع دکترا را هفت رشته اعلام کرد و ادامه داد: از جهت اینکه دانشگاه جامع است در حوزه‌های مختلف تخصصی و تنوع دانش دارد.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ دانشجو در شهرستان علی‌آباد مشغول به تحصیل هستند، افزود: سایر رشته‌های دانشگاه در مرکز استان متمرکز است.

رئیس دانشگاه گلستان نبود خوابگاه دولتی را از جمله مشکلات دانشجویان دانست و تصریح کرد: دانشگاه گلستان خوابگاه دولتی در اختیار ندارد، هرچند در حال حاضر احداث خوابگاه آغاز شده، اما نیاز است تا با تزریق منابع استانی و وزارت علوم این امر تسریع شود.

خواجه شاهکویی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه گلستان غیربومی هستند و نبود خوابگاه قدری تحصیل را برای آن‌ها دشوار کرده است، چراکه ناگزیر از پانسیون‌های خصوصی استفاده می‌کنند.

وی افزود: تلاش شده است تا در حوزه رفاهی، تغذیه و فراغت دانشجویان تدابیری اندیشیده شود تا خلأ خوابگاه را به‌نوعی برای دانشجویان جبران کرده باشیم.

کد خبر 710551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.