دردسر پارک خودروهای شاسی‌بلند برای هوای پاریس

پاریس قصد دارد هزینه پارک خودروهای شاسی‌بلند (SUV) را به منظور بیرون راندن آن‌ها از مرکز شهر و محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا، سه برابر کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرداری پاریس قصد دارد در حمایت از قوانین هوای پاک، برای پارک کردن خودروهای شاسی بلند هزینه سنگین اعمال کند.

آنه ایلداگو، شهردار پاریس روز گذشته در مورد طرح هدف قرار دادن عمدی ثروتمندترین برای مقابله با تغییرات آب و هوا و آلودگی گفت: «این اقدام نوعی عدالت اجتماعی است و در مورد رانندگان خودروهای بسیار گران‌قیمتی اجرا می‌شود که هنوز تغییراتی را در رفتار خود برای مقابله با آلودگی اعمال نکرده‌اند.

دردسر خودروهای شاسی بلند برای پاریس

پاریس در چهارم فوریه یک همه‌پرسی برگزار می‌کند و از ساکنان می‌خواهد که موافقت یا مخالفت خود را با تعرفه خاص پارکینگ برای شاسی بلندهای سنگین، بزرگ و آلاینده را مشخص کنند. در اوایل سال جاری، پاریس رأی‌گیری مشابهی در مورد ممنوعیت اسکوترهای برقی اجاره‌ای برگزار کرد و متعاقباً اولین پایتخت اروپایی بود که آنها را ممنوع کرد.

اگر پاریس به تعرفه‌های پارکینگ رأی مثبت دهد، هزینه پارک کردن در خیابان برای یک خودروی شاسی بلند ۱۸ یورو (۱۵ پوند در هر ساعت) در مرکز پاریس و ۱۲ یورو در سایر نقاط شهر افزایش می‌یابد.

دیوید بلیارد، معاون شهردار پاریس از حزب سبزها نیز در رابطه با این طرح گفت: «این خودروها بین ۶ هزار تا هفت هزار یورو بیشتر از یک خودروی استاندارد قیمت دارند و تمام مطالعات شرکت‌های خودروسازی نشان می‌دهد که توسط ثروتمندترین افراد با درآمد بالا خریداری می‌شوند. این اقدام، در صورت اعمال، متوجه افراد متمول خواهد شد تا از تغییر فضای عمومی برای انطباق با بحران آب و هوایی حمایت مالی کند.»

دردسر خودروهای شاسی بلند برای پاریس

او گفت اگر شخصی با یک خودروی شاسی‌بلند وارد پاریس شود و مجبور شود برای دو ساعت پارکینگ ۳۶ یورو بپردازد، انگیزه‌ای برای استفاده از نوع دیگری از حمل‌ونقل را پیدا خواهد کرد.

تعداد خودروهای شاسی‌بلند در پایتخت فرانسه در چهار سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است و همین امر نگرانی‌هایی را برای نظم خیابان‌های شهر به وجود آورده است.

پاریس برای سال‌ها با افزایش هزینه‌های پارکینگ و ممنوعیت تدریجی خودروهای دیزلی، فشار بر رانندگان را افزایش داده و در عین حال شبکه خطوط دوچرخه را در این پایتخت شلوغ گسترش داده است. این شهر همچنین تعداد فضاهای پارکینگ سطحی خیابان‌ها را کاهش داده است تا رانندگان از پارکینگ‌های زیرزمینی استفاده کنند.

دردسر خودروهای شاسی بلند برای پاریس

کد خبر 710543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.