سپاهان ۴- مس رفسنجان ۱/ طوفان یک نیمه ای برای صعود به رتبه دوم

در دوازدهمین هفته لیگ برتر فوتبال، تیم‌های سپاهان و رفسنجان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان به سود طلایی‌پوشان دیار نصف‌جهان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _شنبه، هجدهم آذر_ از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه چهار بر یک به نفع سپاهان به پایان رسید.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۶ هزار نفر

گل‌ها:

رامین رضائیان (دقیقه ۵۶)، رضا شکاری (دقیقه ۶۲)، شهریار مغانلو (دقیقه ۸۳ و ۶۸) برای سپاهان

جلال الدین علی‌محمدی (دقیقه ۵+۹۰) برای مس رفسنجان

اخطار:

محمد مهدی محبی (دقیقه ۵۴) از مس رفسنجان

سپاهان:

پیام نیازمند، برایان دابو، عیسی آل‌کثیر (۶۶- شهریار مغانلو)، محمد کریمی، رامین رضائیان، فرشاد احمدزاده (۸۴- محمد جواد حسین‌نژاد)، کاوه رضایی (۶۶- رضا اسدی)، میلاد زکی‌پور (۸۹- علی احمدی)، محمد دانشگر، محمد قربانی و رضا شکاری (۶۶- آریا یوسفی)

سرمربی: ژوزه مورایس

مس رفسنجان:

داوود نوشی صوفیانی، محمد نژادمهدی (۷۴- مجید نصیری)، علی عدنان، حسن جعفری، میثم تیموری، جلال‌الدین علی محمدی، رامتین سلیمان‌زاده (۷۰- محسن آذرباد)، فرشید باقری، محمدمهدی محبی، سجاد شهباززاده (۷۰- حسین مهربان)، لوسیانو پریرا (۷۰- منتظر محمد)

سرمربی: ساکت الهامی

داور: سعاد وفاپیشه

شرح بازی:

در یکی از دیدارهای حساس هفته دوازدهم لیگ برتر سپاهان و مس رفسنجان در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که هر دو تیم با توجه به شرایط نیاز مبرم به کسب هر سه امتیاز داشتند. بازی در حالی آغاز شد که تیم مس از همان ابتدا با پرس سنگین که از میانه میدان روی بازیکنان سپاهان گذاشته بود اجازه بازیسازی و ایجاد موقعیت به حریف نمی‌داد و در ضد حملات سعی داشت به سپاهان ضربه بزند. در سوی دیگر سپاهان که در این بازی با ترکیبی عجیب و حضور رضایی و آل کثیر در نوک خط حمله به میدان رفته بود در نیمه نخست آنچنان که انتظار می‌رفت نتوانست عملکرد خوبی به نمایش بگذارد و این بازیکنان مس بودند که با بازی تدافعی فضا را از میزبان گرفته بودند.

سپاهان که نیمه دوم بدون تغییر به زمین آمد مانند نیمه نخست بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داد اما تا زمانی که مس به بازی دفاعی می‌پرداخت و البته در این امر هم منظم و موفق بود، شاگردان مورایس نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند. بالاخره اما در دقیقه ۵۶ در حالی که به نظر می‌رسید بازی برای سپاهان گره خورده است این رامین رضائیان بود که با یک ضربه ایستگاهی به داد سپاهان رسید و گل اول و مهم تیم را به شکلی بسیار زیبا به ثمر رساند. این گل سرآغاز گل‌های سپاهان در نیمه دوم بود، چند دقیقه بعد روی پاس رو به جلوی کاوه رضایی، شکاری گل دوم را به ثمر رساند تا برتری سپاهان تضمین شود و در ادامه اسدی و مغانلو با ورود به زمین، زمینه ساز گل سوم شدند. این پایان کار نبود و روی یک ضد حمله که اسدی و یوسفی در آن نقش زیادی داشتند این مغانلو بود که گل چهارم بازی را به ثمر رساند. مس پس از دریافت گل نخست از لاک دفاعی بیرون آمده بود و با توجه به فضایی که در پشت مدافعانش به سپاهان داده بود گل‌های بعدی را دریافت کرد اما در نهایت بازی هجومی آنها در نیم ساعت پایانی بازی یک گل هم در پی داشت، گلی که روی پنالتی بحث برانگیز دقیقه ۹۵ و ضربه علیمحمدی به ثمر رسید.
در نهایت سپاهان با این پیروزی مهم ۲۱ امتیازی شد و با توجه به توقف ملوان و ذوب آهن با ۱۰ بازی به رده دوم جدول صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۵۶ - سپاهان) - با خطا روی دابو، سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که رامین رضائیان با ضربه‌ای بسیار دقیق و زیبا موفق شد دروازه مس را باز کند.

۰-۲ (دقیقه ۶۲- سپاهان) - توپ در سمت راست محوطه جریمه مس به رضایی رسید که او با یک ارسال زمینی و دقیق زمینه ساز گلزنی رضا شکاری از دهانه دروازه شد.

۰-۳ (دقیقه ۶۸- سپاهان) - روی یک ضد حمله سریع از سمت راست رضا اسدی که تازه به زمین آمده بود در کنج محوطه جریمه به توپ رسید و بلافاصله با ارسالی تیز موجب گلزنی مغانلو با یک ضربه سر شیرجه‌ای شد.

۰-۴ (دقیقه ۸۳- سپاهان) - با پاس در عمق رضا اسدی برای آریا یوسفی، او در موقعیت خوبی قرار گرفت و در ادامه با یک ارسال رو به جلو این مغانلو بود که گل دوم خود و گل چهارم تیم را به ثمر رساند.

۱-۴ (دقیقه ۵+۹۰- مس رفسنجان) - در حالی که بازی می‌رفت با پیروزی پرگل سپاهان به پایان برسد داور در تصمیمی بحث برانگیز خطای پنالتی قربانی روی مهاجم مس را گرفت تا جلال الدین علی‌محمدی دروازه تیم سابقش را از روی نقطه پنالتی باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۶- ارسال شکاری از سمت چپ در دهانه دروازه قبل از اینکه به دروازه‌بان برسد با اثر خطرناک آل کثیر همراه شد اما تو از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- روی توپ ارسالی از سمت راست محوطه جریمه مس موقعیت خوبی برای سپاهان ایجاد شد اما در شلوغی محوطه جریمه ضربه کریمی با برخورد به مدافعان مس از دست رفت.

دقیقه ۴۲- سرنگونی مشکوک احمدزاده در محوطه جریمه مس و عدم اعلام پنالتی از سوی داور اعتراض سپاهانی‌ها را در پی داشت.

دقیقه ۴+۴۵- اشتباه قربانی در کنترل توپ باعث شد موقعیت خطرناکی برای پریرا به وجود بیاید که در ادامه پاس او منجر به تک به تک شدن شهباززاده با دروازه‌بان سپاهان شد اما مهاجم مس با وجود اینکه نیازمند را پشت سر گذاشته بود نتوانست دروازه خالی را باز کند و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه: نیمکت نشینی همزمان اسدی و مغانلو و بازی کردن کاوه رضایی و عیسی آل کثیر به جای آنها غافلگیری جالب مورایس در ترکیب اولیه تیم بود. در نهایت البته هر دو مهاجم اصلی سپاهان به زمین آمدند و هم گل زدند و هم پاس گل دادند.

بهترین بازیکن: شاید شهریار مغانلو با دو گل بیشترین امتیاز را در بین بازیکنان سپاهان بگیرد اما آن بازیکنی که گره بازی را با یک ضربه ایستگاهی تماشایی باز کرد تا گل‌های بعدی سپاهان از راه برسد کسی نبود جز رامین رضائیان، ستاره‌ای که در ۳۴ سالگی بیش از همیشه می‌درخشد و سپاهان پیروزی امروز خود را نیز مدیون او است.

کد خبر 710530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.