گردش مالی تمام دستگاه‌ها به‌صورت لحظه‌ای تحت رصد دیوان محاسبات است

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه تمام حساب‌ها و گردش‌های مالی دستگاه‌های اجرایی به‌صورت لحظه‌ای و برخط، تحت رصد این نهاد نظارتی است، گفت: دیوان محاسبات در برخورد با تخلفات مالی قاطعیت دارد و تلاش داریم تا اثر بازدارندگی در اجرای احکام و آرای صادره از طرف دادسرا را نیز با جدیت دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیداحمدرضا دستغیب به مناسبت روز حسابدار در بیستمین نشست تخصصی مدیران مالی و عاملان ذی‌حساب یگان‌های فراجا حاضر شد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران حوزه مالی و ذی‌حسابی فرماندهی نیروی انتظامی اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی افزون بر افزایش تعاملات و هم‌افزایی‌ها، تشریک مساعی و هم‌فکری در حوزه‌های گوناگون حسابرسی و نظارت مالی را فراهم می‌آورد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه معنی نظارت مؤثر، پیشگیری است نه مچ‌گیری افزود: افشای اطلاعات در راستای پیشبرد نظارت مؤثر و شفافیت، کارایی درون‌سازمانی را به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه فراجا شاهد انضباط مالی قابل قبولی هستیم، بیان کرد: بعضی ملاحظه می‌شود که ضعف در حوزه آموزش و فقدان دانش، منجر به اتخاذ تصمیماتی اشتباه می‌شود؛ از این‌رو بر دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات واجب است تا با آموزش به هنگام مدیران و دست‌اندرکاران، مانع بروز چنین رخدادهایی شوند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر ارائه دقیق، صحیح و صحت‌سنجی شده اطلاعات مالی گفت: باید مراقبت کنیم که سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی با نشر اخبار نادرست و ارقام غیرواقعی از تخلفات مالی، خدشه‌دار نشود.

دستغیب با بیان اینکه تمام حساب‌ها و گردش‌های مالی دستگاه‌های اجرایی به صورت لحظه‌ای و برخط، تحت رصد این نهاد نظارتی است، گفت: دیوان محاسبات در برخورد با تخلفات مالی قاطعیت دارد و تلاش داریم تا اثر بازدارندگی در اجرای احکام و آرای صادره از طرف دادسرا را نیز با جدیت دنبال کنیم.

وی در خاتمه اظهار کرد: دیوان محاسبات به دنبال مداخله در عملیات اجرایی دستگاه‌ها نیست و بر آن است تا با پرهیز از نظارت‌های پسینی و پیشگیری از وقوع تخلفات، کمک حال مدیران و تصمیم‌سازان باشد.

کد خبر 710520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.