بدون تربیت و آموزش تحقق اهداف ممکن نیست

فرمانده کل ارتش در آیین افتتاح اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش با عنوان «از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی» گفت: بدون تربیت و آموزش تحقق اهداف ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در آئین افتتاح اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی» که صبح امروز _شنبه هجدهم آذر_ در ستاد ارتش برگزار شد، اظهار کرد: در اینکه تربیت و آموزش یکی از ارکان مهم هر جامعه و سازمان است، همه اتفاق نظر دارند و همه قبول دارند که بدون تربیت و آموزش تحقق اهداف ممکن نیست.

وی افزود: بسیاری هم معتقدند تربیت و آموزش رکن اصلی است اگر آموزش درست باشد، سایر مسائل نیز درست می‌شود و بدون این رکن هیچ چیز سر جای خود قرار نخواهد گرفت.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: از دیرباز در ارتش، تربیت و آموزش یک رکن مهم بوده، بعضی در قالب سه پایه ایمان، انضباط، آموزش، بعضی دیگر پنج پایه ایمان، انضباط، آموزش، حفاظت و نگهداری و بعضی دیگر هم در قالب ارکانی معنویت محور، تربیت آموزش را دنبال کرده‌اند، اما در هر حال تربیت و آموزش در همه نظریه‌ها و راهبردها جای خود را داشته است، اما از آن روزی که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند «آموزش در نیروهای مسلح یک فریضه است»، موضوع تربیت و آموزش در ارتش طور دیگری مورد توجه قرار گرفت.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: فریضه دانستن آموزش از زبان نه فقط یک فرمانده یا نظریه‌پرداز و نه حتی از زبان یک رهبر یا بالاترین مقام یک کشور، بلکه وقتی از زبان مجتهد جامع‌الشرایط و ولی فقیه صادر شده یک دگرگونی اساسی در نگاه به تربیت و آموزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

وی گفت: ما می‌خواهیم فرآیند ادای این فریضه در ارتش جمهوری اسلامی ایران را در قالب یک ارائه توسط معاون تربیت و آموزش ارتش و یک نمایشگاه میدانی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و همه مدعوین ارائه کنیم با این امید که راهنمایی‌های صاحب‌نظران دانشمند و مجرب در جهت ارتقای کار چراغ راه آینده‌مان باشد.

کد خبر 710515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.