طرح نهضت آسفالت شهر زنجان به کجا رسید؟

نهضت آسفالت شهر زنجان که از سال گذشته آغاز شده است، بخش زیادی از معابر سطح شهر را پوشش داده و موجب گلایه ساکنان شهر در مناطق و محلات مختلف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سال گذشته نهضت آسفالت برای ترمیم معابر شهری زنجان آغاز شد، طرحی که قرار بود چهره مندرس شهر را عوض کند، اما این روزها چهره شهر زنجان دوباره عوض شده و همچون سابق آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر نامطلوب است.

وضعیت کنونی آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها و گلایه مردم از این اوضاع در حالی است که سال گذشته شهردار زنجان به شهروندان وعده داد لباسی نو بر تن خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌کند، اما اقدام شهرداری چندان مؤثر نبوده، آسفالت خیابان‌های شهر زنجان همچون لحاف چهل‌تکه است که بخش‌هایی از آن ترمیم شده یا در حال ترمیم است.

پیمانکاران مناطق مختلف شهر تفاوت بودجه را بهانه کرده‌اند و در کیفیت اجرای آسفالت نگاهی دوگانه دارند؛ در حالی که باید به آسفالت شهر به عنوان پوسته ظاهری و بیرونی شهر، نگاهی یکسان کرد.

آسفالت به عنوان جایگزین خیابان‌های خاکی قدیم و اصلی‌ترین کف‌پوش خیابان نقش مهمی در زیبایی شهر و احساس رضایت شهروندان دارد، کیفیت آسفالت معابر شهر آن‌قدر اهمیت دارد که تا حد زیادی کارنامه موفقیت مدیران شهری را با آن تراز می‌کنند.

شهروندان زنجانی می‌گویند که آسفالت استفاده شده در سطح معابر شهر کیفیت لازم را ندارد و در بعضی مناطق شهر سه بار ترمیم آسفالت انجام شده است.

آن‌ها اذعان دارند که آسفالت در شهر زنجان به صورت سطحی کار شده و اقدامات زیربنایی انجام نشده است، هنوز یک سال از اجرای نهضت آسفالت نگذشته، اما همه معابر تکه‌تکه است.

این شهروندان تاکید دارند علاوه بر هزینه‌هایی که بی‌کیفیت بودن آسفالت تحمیل می‌کند، مشکلات روانی و ترافیکی نیز قابل تحمل نیست.

طرح نهضت آسفالت شهر زنجان به کجا رسید؟

آسفالت‌ریزی با کنترل شاخص‌های کمی و کیفی انجام می‌شود

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نسبت به انتقادات مطرح‌شده درباره آسفالت معابر و بی‌کیفیت بودن آن می‌گوید: ضمانت آسفالت پنج‌ساله است. سال گذشته انجام آسفالت با اولویت معابر اصلی انجام شد و مشکلات مربوط به آسفالت معابر و خیابان‌های اصلی رفع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معابر فرعی آسفالت می‌شود، اظهار می‌کند: همکاری مردم با گروه‌های آسفالت‌ریزی نسبت به سال قبل بهتر شده است و برای ارائه خدمات به همکاری شهروندان نیازمند داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اضافه می‌کند: از سال قبل و برای نخستین‌بار آسفالت‌ریزی با کنترل شاخص‌های کمی و کیفی همچون دما، ضخامت، تنظیم نحوه فعالیت غلتک‌ها، شیب عرضی و طولی و کیفیت آسفالت به‌طور مستمر، روزانه و لحظه به لحظه انجام می‌شود.

ناصحی‌مقدم تاکید می‌کند: یک مورد نقص جزئی که در کار یکی از پیمانکاران به وجود آمده بود با توجه به دقت در قرارداد اولیه و الزام پیمانکار رفع شد، سال جاری نیز فعالیت در این زمینه آغاز شده است و در انجام آسفالت دستی، از سال قبل جلوتر هستیم.

در همین پیوند علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان می‌گوید: روکش آسفالت از فروردین آغاز شده و تا این لحظه تناژ آسفالت استان از سال قبل جلوتر است، هرچند پیمانکاران روکش آسفالت آغاز به کار نکرده‌اند، اما برآیند عملکرد مجموعه شهرداری از سال قبل بهتر است.

وی تصریح می‌کند: سال جاری حجم عظیمی از آسفالت‌ریزی را پیش‌بینی کرده‌ایم که توسط سازمان عمران انجام می‌شود، عملیات تراش آسفالت مکانیزه با آسفالت‌تراش و تهیه و پخش مکانیزه آسفالت در سطح معابر منطقه دو و چهار شهر زنجان به یک شرکت به مبلغ ۳۸۳ میلیارد تومان واگذار شده است.

شهردار زنجان اضافه می‌کند: با توجه به تعهد اخذ شده از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری مبنی بر تضمین حسن انجام کار به مدت پنج سال، پیمانکار مذکور ملزم به رفع نواقص شده است.

فیروزفر با اشاره به رویکرد کیفی انجام پروژه‌ها تاکید می‌کند: با توجه به رویکرد مدیریت شهری بر پایداری و کیفییت پروژه‌ها، نواقص توسط پیمانکار تا حد ممکن رفع می‌شود و با مساعد شدن شرایط جوی تکمیل خواهد شد.

کد خبر 710483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.