فولاد خوزستان - استقلال تهران / دوئل جذاب سرمربیان لالیگایی در اهواز

تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران امروز در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه فولادآرنا مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران عصر امروز _شنبه هجدهم آذر_ در چارچوب سومین روز از انجام بازی‌های هفته دوازدهم فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه فولادآرنا به‌مصاف یکدیگر می‌روند.

فولاد خوزستان _ استقلال تهران / دوئل جذاب سرمربیان لالیگایی در اهواز

تاریخچه بازی‌های فولاد - استقلال

مصاف‌های فولاد و استقلال از فصل ۸۸-۱۳۸۷ که با قهرمانی آبی‌ها به پایان رسید تا امروز هرگز بدون گل به پایان نرسیده و حداقل یک گل داشته و نتیجه مساوی نیز فقط دو بار در لیگ‌های نهم و هفدهم اتفاق افتاده است. در این بین دو تیم طی ۱۴ دیدار به مصاف هم رفته‌اند که قرمزهای خوزستان ۴ بار، استقلال ۸ بار به برتری رسیده‌اند و همان‌طور که گفته شد، دو بار در فصل‌های دهم و هفدهم نیز بازی دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

فولاد متحول‌شده میزبان آبی‌های صدرنشین

دیدار حساس فولاد خوزستان و استقلال تهران در حالی برگزار می‌شود که یکی به‌دنبال فرار از منطقه خطر و دیگری به‌دنبال صدرنشینی است. فولادی‌ها در این فصل همچون فصل گذشته با بحران دست و پنجه نرم می‌کنند، تغییر کادر فنی تا حدی به این تیم شوک وارد کرد، اما همچنان نشانی از یک فولاد مقتدر و سرسخت در این تیم نیست؛ شاگردان مارتینز تا اینجای کار از ۱۰ بازی ۹ امتیاز کسب کرده‌اند تا با قرارگیری در رده چهاردهم جدول، به‌دنبال ۳ امتیاز حساس این بازی و فرار از منطقه خطر باشند.

فولاد خوزستان _ استقلال تهران / دوئل جذاب سرمربیان لالیگایی در اهواز

در آن سوی میدان اما داستان کاملاً متفاوت است، یکی از بهترین نسخه‌های تاریخ استقلال، تیمی که هم خوب بازی می‌کند و هم با جمع کردن امتیازات توانسته صدر جدول را از آن خود کند. یقیناً استقلال جواد نکونام نمی‌خواهد با لغزش در این بازی، صدر را از دست بدهد و تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی و تداوم صدرنشینی به کار می‌گیرد.

فولاد خوزستان پس از اخراج منصوریان، اقدام به استخدام ایگناسیو مارتینز اسپانیایی کرد تا هم خواسته هواداران که سرمربی خارجی بود محقق شود و هم در روند تیم تغییر مثبت ایجاد شود. مارتینز نشان داده است شخصیت و دیسیپلین خوبی دارد، اما تا اینجای کار نتایجش سینوسی بوده و نتوانسته است ثبات را به فولاد بیاورد، از این‌رو کادر اسپانیایی فولاد قصد دارد با پیروزی در این نبرد بزرگ، توانایی‌های خود را اثبات کند.

در آن سوی میدان جواد نکونام و کادرش با سابقه حضور در فولاد سال قبل و اتفاقاتی که در مسیر جدایی جواد از فولاد رخ داد، باید با فولاد خوزستان و حواشی این بازی به‌صورت هم‌زمان مبارزه کنند. نکونام در مجموع عملکرد خوبی در فولاد ارائه داد، اما هنوز هم اهالی فوتبال نسبت به داستان جدایی‌اش از این تیم ابهام و سوال و اعتراض دارند، از سوی دیگر تقابل یک سرمربی اسپانیایی با جواد نکونام که سال‌ها در اسپانیا زندگی کرده است، می‌تواند تقابل جالبی را از این منظر رقم بزند.

فولاد خوزستان _ استقلال تهران / دوئل جذاب سرمربیان لالیگایی در اهواز

در هفته‌های اخیر فولاد شرایط سختی را تجربه کرده و نوک پیکان انتقادات به سوی مدیریت این باشگاه بوده است. بازی با استقلال می‌تواند نقطه پایان کادر مدیریتی فولاد یا آغاز دوباره برای آن‌ها باشد. شکست در دیدار فردا تغییرات را در فولاد محتمل‌تر کرده و پیروزی برابر استقلال به مدیران فولاد فرصتی تازه برای ادامه کار را می‌دهد. بازیکنان فولاد نیز به‌تازگی کم و بیش مورد انتقاد هواداران قرار گرفته‌اند و انگیزه زیادی برای جبران عملکرد خود در این فصل دارند.

بازگشت جواد لالیگایی به خانه پرحاشیه قبلی

جواد نکونام که در دو مقطع هدایت فولادی‌ها را بر عهده داشت موفق شد با هدایت فولاد و با شکست استقلال و پرسپولیس قهرمان جام حذفی ایران و سوپرجام ایران شود. فولاد با نکونام در فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی نیز گرفت، اما اقدام عجیب سرمربی کنونی استقلال موجب ناراحتی و خشم هواداران فولاد در آستانه بازی حساس با الهلال عربستان شد.

همان سال گذشته تیم فوتبال فولاد توانست با شکست الفیصلی عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تاریخ‌سازی کند و برای اولین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. اما بعد از این بازی نکونام در نشست خبری بعد بازی گفت «برای بازی بعد دیگر روی نیمکت فولاد نیستم»؛ نکونام با این جمله به‌طور رسمی استعفا داد تا فضای اردوی کاروان فولاد با استعفای وی در آستانه بازی با الهلال وارد شرایط عجیبی شود.

فولاد خوزستان _ استقلال تهران / دوئل جذاب سرمربیان لالیگایی در اهواز

فولاد پیش از اعزام به مسابقات لیگ قهرمانان در لیگ برتر در شرایط خوبی قرار نداشت و با سه شکست متوالی راهی این رقابت‌ها شد. در این مدیران باشگاه برای ادامه همکاری با نکونام در این شرایط جلسه‌ای را برگزار کرد که هرچند خروجی نداشت و همین موضوع سبب دلخوری سرمربی وقت این تیم شد. در ادامه نیز طبق اعلام رسانه‌ها بعد از پیروزی فولاد برابر الفیصلی، نکونام فرصت را غنیمت شمرده و پیشنهادهای عجیبی را به مدیریت رئیس کارخانه فولاد داده که آن زمان مورد موافقت قرار نگرفته است.

طبق اعلام رسانه‌ها، نکونام خواستار حضور مصطفی آجرلو به‌عنوان مدیرعامل باشگاه شد و خواستار تمدید قرارداد خود با این باشگاه به مدت دو فصل دیگر بوده است که این دو شرط عجیب با پاسخ منفی صنایع فولاد خوزستان قرار می‌گیرد و همین موضوع نیز باعث می‌شود نکونام در آستانه بازی تاریخی الهلال و فولاد در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اردو این تیم را ترک کند و راهی تهران شود.

ترک شبانه اردوی فولاد توسط نکونام و بازگشتش به تهران در آستانه حساس‌ترین بازی تاریخ این تیم بعد از آن همه انتقاد به وی در رقابت‌های لیگ برتر و نتیجه نگرفتن این مربی موجب خشم و انزجار هواداران فولادی شد و این سرمربی در بدترین شرایط ممکن از خوزستانی‌ها جدا شد. حالا بازی استقلال و بازگشت نکونام به خوزستان می‌تواند میدانی برای رویارویی مجدد هواداران فولاد با وی باشد. صحنه‌ای که می‌تواند زمان انتقام‌گیری هواداران خوزستانی از سرمربی سابق این تیم لقب بگیرد.

استقلال بدون تغییر به نبرد فولاد می‌رود

ترکیب تیم استقلال در بازی قبل مقابل ذوب‌آهن (که در چهارم آذر برگزار شد) مشخص می‌کند شاگردان جواد نکونام تنها با یک تغییر اجباری در پستی که محمدحسین مرادمند در آن بازی می‌کرد مقابل ذوب‌آهن به میدان رفتند. استقلال در دقیقه ۴۰ بازی مقابل تراکتور به‌دلیل مصدومیت محمدحسین مرادمند مجبور شد ترکیب خود رو با حضور امید حامدی‌فر تغییر دهد و این تغییر که از سوی کادر فنی مورد تأیید قرار گرفت با ادامه‌دار شدن مصدومیت مرادمند در بازی بعد مقابل ذوب‌آهن هم اعمال شد تا امید حامدی‌فر در جمع پنج هافبک تیم استقلال در خط میانی بایستد.

فولاد خوزستان _ استقلال تهران / دوئل جذاب سرمربیان لالیگایی در اهواز

حالا و در آستانه دیدار حساس روز شنبه مقابل فولاد خوزستان، تنها عاملی که می‌تواند ترکیب یازده‌نفره ثابت استقلال را دستخوش تغییر کند، آسیب‌دیدگی احتمالی یکی از این ۱۱ بازیکن در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا بازی استقلال خواهد بود. از اردوی تیم استقلال نیز خبر می‌رسد این تیم در روزهای اخیر و در بازی‌های دوستانه درون‌تیمی بین تیم‌های نارنجی و سبز ترکیب اصلی خود را در قالب تیم سبز به میدان فرستاده است و به نظر نمی‌رسد جواد نکونام تصمیمی برای تغییر دادن ترکیب تیمش داشته باشد.

کد خبر 710476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.