نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت آغاز شده است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بودجه، برنامه و اعتبارات در انجام امور حائز اهمیت است، گفت: نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت آغاز شده است که باید سریعاً انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، آیت‌الله ابراهیم رئیسی، امروز _ جمعه هفدهم آذر_ در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی، با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذار، اظهار کرد: استان البرز در حوزه صنایع و واحدهای صنعتی ظرفیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه با افزایش بهره‌وری شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود در غیر این صورت آسیب می‌بینیم، افزود: از این رو به دستگاه‌های مربوطه تاکید داریم در کار آمدی دستگاه پشتیبانی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم سرمایه گذاری در استان افزایش یابد تا شاهد توسعه و پیشرفت باشیم، ادامه داد: این روند شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی و شکل‌گیری تولید را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه رشد تولید، رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: امنیت غذایی در گرو استقلال از کالاهای اساسی است. از این رو تقویت ظرفیت‌های موجود در گام اول با هدف تأمین نیازهای داخلی است.

وی اقدامات و جذب اعتبار استان البرز را محل سفر اول مثبت ارزیابی کرد و گفت: کرج ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری هم دارد اما تأمین زیرساخت‌ها در این حوزه که از جمله آن ایجاد و احداث هتل در مناطق مختلف استان است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به کشت گلخانه‌ای اشاره کرد، تاکید کرد: در این حوزه خصوصی سازی می‌تواند کمک حال تقویت فعالیت باشد که اشتغالزایی بومی و آبادی محلات را به دنبال خواهد داشت.

رئیسی با بیان اینکه رشد اقتصادی مربوط به فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی می‌شود، افزود: افزایش سرمایه گذاری با قراردادهای تجاری بیشتر خواهد شد و سبب افزایش اشتغال و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی می‌شود.

وی عنوان کرد: در کشور زمینه تولید کالای اساسی وجود دارد، کشاورزان ما آمادگی برای کشت دیم و آبی دارند و در برنامه‌های دولت آمادگی این وجود دارد که کشاورزی خود را مکانیزه کنیم و بهترین کشت‌ها را در آب رسانی زیر سطحی داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه طبق مصوبات در دور اول کارهای بسیار خوبی انجام شده است و در دور دوم سفر نیاز به نگاه تحولی مدیران را در بر دارد، عنوان کرد: استان البرز معبر و مقصد گردشگران است و باید فضاهای گردشگری در جای جای استان برای گردشگران فراهم شود.

رئیسی با بیان اینکه در استان باید نسبت به کشت و صنعت اقدامات مهمی انجام شود و زمانی که افراد با کفایت هر بخشی را بپذیرند آن بخش موفق است، عنوان کرد: برنامه و بودجه بسیار مهم است و مدیریت نقش مهمی در سامان‌دهی حوزه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه‌های حمایت، هدایت و نظارت می‌تواند کمک شایانی کند، گفت: بخش خصوصی و توانمند کردن آن باید با توسط دولت انجام شود تا بتوان بخش خصوصی با تمام توان کار خود را به نحو احسن انجام دهد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیشترین تحریم‌ها در صنایع هسته‌ای و دفاعی بوده است، افزود: تحریم‌ها در حوزه دارو نیز ۹۶ درصد بوده است، نیاز دارویی کشور از محل تولید داخل تأمین می‌شود و ایران صادر کننده دارو بوده است.

رئیسی با بیان اینکه ما در عرصه‌های اقتصادی که نیاز کشور است و در کارهای دانش بنیان که بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد با کارآفرینی جوانان جز مؤلفه‌های قدرت است که جز مدیریت جهادی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید طرحی نو و کاری نو آغاز کرد که زمان و کار تحولی نیز برای ما و دولت با شاخص‌های استان البرز بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های فرودگاه پیام استفاده شود، تاکید کرد: کم جراتی مدیریت و کارمند بعضی کارها را به تعویق می‌اندازد که بار مالی فراوان و خسارت‌های بسیاری را برای دولت و کشور دارد، نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت آغاز شده است که باید سریعاً انجام شود، مهم نیست به نام چه کسی تمام شود و نباید دنبال نام‌آوری بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نباید دردی بر دردهای مردم بیفزاییم و دولت باید مشکلات مردم را رفع کند و موانع را از سر راه بردارد، گفت: مردم باید شاهد رفع شدن مشکلات خود باشند تا کار جهادی و تحولی که دارای مقصد است به نتیجه برسد؛ موفقیت برای این کشور و ملت حتمی است و میزان بهره‌وری در این راستا افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 710449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.