زنده‌ترین نمونه برای شکست سیاست‌های آمریکایی در منطقه، طوفان الاقصی است

امام جمعه بخش تودشک گفت: زنده‌ترین نمونه برای شکست سیاست‌های آمریکایی در منطقه، طوفان عظیمی است که از حدود دو ماه پیش توسط گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به‌پا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد رضا نریمانی ظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه بخش تودشک اظهار کرد: زنده‌ترین نمونه برای شکست سیاست‌های آمریکایی در منطقه، طوفان عظیمی است که از حدود دو ماه پیش توسط گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به‌پا شده و شکست اطلاعاتی و نظامی سنگین برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است‌.

وی ادامه داد: طوفان‌الاقصی نقشه منحوس آمریکا و اسرائیل برای محو نام فلسطین از روی نقشه را به‌طور کامل دچار شکست کرد.

امام جمعه بخش تودشک افزود: گرچه هم‌اکنون هم کِشتی خاورمیانه جدید در سواحل غرب آسیا به گِل نشسته اما اجرایی شدن طرح همه‌پرسی از فلسطینیان می‌تواند به‌مثابه کوبیدن آخرین میخ بر تابوت رژیم‌صهیونیستی و طرح آمریکایی خاورمیانه جدید باشد.

حجت‌الاسلام نریمانی گفت: طرح همه‌پرسی، تجربه موفقی است که نمونه‌های مشابه آن به‌عنوان نمونه در آفریقای‌جنوبی سبب پایان یافتن آپارتاید و تبعیض نژادی شده است؛ بله جغرافیای سیاسی غرب آسیا در حال تغییر است اما به‌دست مقاومت این امر انجام می‌شود.

وی افزود: امروز به برکت پیشرفت تفکر بسیج و هسته‌های مقاومت و پیروزی‌های پی‌درپی جبهه مقاومت، دوگانه‌های جعلی و تحمیلی دست‌ساز دشمن همچون عرب و غیرعرب، شیعه و سنی به‌هم ریخته و دوگانه جدید مقاومت و تسلیم بر منطقه حاکم شده است.

امام جمعه بخش تودشک گفت: از همین‌رو است که طرح‌هایی همچون خاورمیانه جدید و معامله قرن به تاریخ پیوسته و نشانه‌های آشکار از شدت گرفتن آمریکازدایی در منطقه غرب آسیا نمایان شده است.

حجت الاسلام نریمانی با نگاهی به ۶ کلان پروژه دولت سیزدهم گفت: اجرای کلان‌ایده‌های اصلاحی امری شایسته تقدیر است و مصادیق متعددی از پیاده شدن این راهبرد را می‌توان در عملکرد دولت سیزدهم یافت.

وی ادامه داد: به‌روزرسانی طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، تلاش برای بهبود اوضاع نابسامان مسکن، مولدسازی دارایی‌های دولت، کنترل اختصاص بی‌ضابطه ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی و اصلاح ساختار مالیاتی نمونه‌های از اقداماتی است که دولت اجرای آن را در دستور کار قرار داده است.

امام جمعه بخش تودشک افزود: نمی‌توان مدعی بود دولت در اجرایی‌سازی همه این طرح‌ها موفق عمل کرده است و انتقادات زیادی به نحوه اجرای هریک از این موارد وارد است اما وجود عزم برای آغاز اقدامات تحولی اقدامی و هم‌زمان مسئولیت‌پذیری در قبال اقناع افکار عمومی راهبردی قابل‌تقدیر است که امید می‌رود در تحقق حداکثری منافع ملی مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام نریمانی در ادامه گفت: در این میان مهم است نیت خیر، عزم جزم و اراه جدی و اقدام و تحرک خوب دولت و رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم است. طبعاً نقدهای مهمی هم بر اقدامات و فعالیت‌های دولت وارد است.

کد خبر 710420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.