شانزدهم آذر روز دانشجوی ضد آمریکا و ضد سلطه است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: شانزدهم آذر روز دانشجوی ضد آمریکا و ضد سلطه است و دانشجویان در این نظام مردمی یک طبقه پیشرو، پیش‌آهنگ، زبده و با نشاط هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ در نماز جمعه این هفته نائین اظهار کرد: روز دانشجو به مناسبت اعتراض عده‌ای از دانشجویان به دلیل دخالت‌ها و مداخله‌گری‌های آمریکا در نظام ایران و حضور نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در ایران بود که در این واقعه سه دانشجو در دانشگاه تهران شهید شدند.

وی ادامه داد: شانزدهم آذر روز دانشجوی ضد آمریکا و ضد سلطه است و دانشجویان در این نظام مردمی یک طبقه پیشرو، پیش‌آهنگ، زبده و با نشاط هستند و باید در سازندگی آینده این کشور و حرکت به سمت پیشرفت در جامعه با جدیت حرکت کنند.

تأثیر دانشجویان در جامعه به دو عامل بستگی دارد

امام جمعه شهرستان نائین با اشاره به اینکه دانشجویان در دیگر عرصه‌ها نیز نقش مؤثر دارند، گفت: تأثیر دانشجویان عزیز ما در جامعه به دو عامل بستگی دارد که عامل اول عبارت است از علم، دانش و تحصیل و هیچ چیز نباید موجب توقف و تعلل حرکت علمی در کشور شود چرا که دشمن در حوادث سال گذشته به دنبال تعطیلی دانشگاه‌ها بود.

حجت‌الاسلام مطهرخو افزود: عامل دوم تأثیر دانشجویان در جامعه، جهت فکری، سیاسی و انقلابی آنها است و این دو عامل اگر با یکدیگر باشد، دانشجوی ما دانشجوی تأثیرگذاری خواهد بود و یعنی علاوه‌براینکه به علم و دانش توجه ویژه کنند، جهت فکری آنها نیز در جهت سیاست‌های اسلام و انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از برنامه روز دانشجو در نائین، تاکید کرد: دانشجویان و مسئولان دانشگاه‌ها باید به این دوعامل بیشتر از گذشته توجه کنند و از تعلیم و تربیت در دانشگاه‌ها غافل نشوند.

آمریکا به دنبال نابودی نسل فلسطینی‌ها است

امام جمعه شهرستان نائین در ادامه خطبه‌ها با اشاره به حوادث غزه گفت: اتفاق غزه در ادامه حرکت‌های قبل آمریکا در منطقه غرب آسیا و یا به تعبیر خودشان خاورمیانه است و این خوابی است که تا کنون برای اینها تعبیر نشده است و از این به بعد نیز تعبیر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مطهرخو با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای منطقه غرب آسیا خواب تشکیل خاورمیانه جدید را برای تغییر مرزهای جغرافیایی دیدند، گفت: در همان گام اول در جنگ ۳۳ روزه که هدف آمریکا نابودی حزب الله لبنان بود، شکست خوردند و حزب الله چندین برابر قوی‌تر شد و نقشه بعدی آنها تصرف عراق بود که مردم عراق مانع این قضیه شدند.

وی ادامه داد: نقشه آمریکا در عراق با مقاومت ملت عراق نقش بر آب شد و آمریکایی‌ها پس از شکست در لبنان و عراق، شانس خود را در سوریه امتحان کردند و داعش و جبهة النصره را در این منطقه وارد کردند و حدود ۱۰ سال ویرانی، کشتار، ویران کردن ساختار و زیرساخت‌های سوریه را انجام دادند و در نهایت شکست خوردند.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: در آخرین اقدام، در چندماه اخیر با تمام توان به کوبیدن غزه با تمام توان می‌پردازند و به دنبال نابودی نسل فلسطینی‌ها هستند و بیش از ۱۵ هزار نفر که بیش از ۵ هزار نفر از آنها کودک هستند را به شهادت رساندند.

همه‌پرسی میان فلسطینیان آخرین میخ بر تابوت رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام مطهرخو خاطرنشان کرد: اگر چه این جنایت‌ها در تاریخ بی‌سابقه و برای ما بسیار تلخ و دردناک است، ولی صبر و مقاومت باعث بیداری دنیا شده است و امروز در ۶۰ کشور دنیا، مردم تظاهرات می‌کنند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

وی با اشاره به مقاومت و مقابله فلسطینی‌ها علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، گفت: اگر این مقاومت ادامه پیدا کند، رژیم صهیونیستی عاجز تر از امروز و باعث تضعیف این غده سرطانی خواهد شد و تنها همه‌پرسی میان فلسطینیان آخرین میخ بر تابوت رژیم صهیونیستی و طرح خاورمیانه جدید آمریکا خواهد بود.

ذات انتخابات مبتنی بر رقابت سیاسی است

امام جمعه شهرستان نائین در ادامه خطبه‌ها با اشاره به موضوع انتخابات، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود توصیه کردند که از دوقطبی‌های کاذب پرهیز کنید و این توصیه ناظر بر ضرورت تحقق چهار راهبردی است که خود ایشان در گذشته در مورد انتخابات بیان کردند.

حجت‌الاسلام مطهرخو با بیان اینکه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت این چهار راهبرد است، ادامه داد: ذات انتخابات مبتنی بر رقابت سیاسی و نوعی بازاریابی سیاسی است و یکی از شگردهای انتخاباتی نیز محسوب می‌شود ولی آیا همه دو قطبی‌ها بد است؟؛ بعضی‌ها به اینجانب ایراد می‌گیرند که صحبت خطبه‌ها به خصوص در دو هفته قبل موجب دوقطبی می‌شود که باید گفت دوقطبی میان عدالت و ظلم بسیار نیز خوب است.

وی افزود: نظام اسلامی بر اساس دوقطبی توحید و شرک، دوقطبی حق و باطل، دوقطبی استضعاف و استکبار، مقاومت و تسلیم، خودی و غیرخودی، پابرهنه و مرفهان بی درد، انقلابی و غیر انقلابی و اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی به وجود آمده است و همین‌ها انقلاب اسلامی را پیروز کرده است.

امام جمعه شهرستان نائین با اشاره به اینکه برخی دوقطبی‌ها نیز بد و مذموم است، خاطرنشان کرد: دوقطبی تعامل یا تقابل با دنیا، موافق یا مخالف رابطه با غرب، عصر موشک یا عصر گفتمان، حقوقدان یا سرهنگ، دولت با تفنگ یا دولت بی تفنگ، اعتدال یا افراط، صلح یا پذیرش جنگ با آمریکا، گرانی یا استکبار ستیزی، تنگی معیشت یا حفط موشک و آزادی یا دیوار کشی از دوقطبی‌هایی است که در جامعه سیاست‌زده ما عده‌ای از افراد غیرانقلابی با دوقطبی‌سازی‌های کاذب و فشار بر اذهان عمومی دنبال منافع حزبی یا منافع آمریکا هستند.

حجت‌الاسلام مطهرخو افزود: قداست زدایی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، تصاحب قدرت سیاسی و اجتماعی به هرقیمتی، انحراف و اغوای افکار عمومی، ایجاد اختلاف و چند دستگی میان مردم، تحریک احساسات نیروهای انقلابی و بهره‌برداری از آن، پایین آوردن جایگاه ولایت فقیه و رهبری، ارسال علامت و نشان دادن چراغ سبز به غرب و پوشاندن ضعف‌های مدیریتی و مشکلات اقتصادی و غفلت از دشمن اصلی از اهدافی است که کسانی که از عمد دوقطبی‌های کاذب درست می‌کنند تا سوار بر افکار مردم شوند و نظر مردم را به خود جلب کند.

وی خطاب به مردم گفت: شما می‌توانید با این ملاک‌ها و ملاک‌هایی که در آینده می‌گوئیم، می‌توانید داوطلبان انتخابات و طرفداران آنها را بشناسید که با ایجاد دوقطبی‌های کاذب به دنبال به دست آوردن این جایگاه و چه اهدافی هستند و خطاب به داوطلبان میگوییم که هرجا که احساسات بر عقل غلبه پیدا کرد، عوام فریبی اتفاق می‌افتد و مراقب مکر شیطان باشید.

امام جمعه شهرستان نائین خطاب به کاندیدها ادامه داد: کاری کنید که چهارراهبرد رهبر انقلاب در بحث انتخابات به زیباترین وجه در کشور رقم بخورد ولو اینکه شما انتخاب نشوید.

با حلوا حلوا دهان شیرین نمی‌شود

حجت‌الاسلام مطهرخو درخصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر نائین گفت: کارها و تصمیمات زیادی در حال اجرا است و متأسفانه اینها برای مردم گفته نشده و وقتی می‌توانیم از آن صحبت کنیم که نتیجه این جلسات و تصمیمات را مردم بتوانند لمس کنند و متوجه شوند که کاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه بسیار مهم است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که اتفاقات خوبی در شهرستان نائین درحال رقم خوردن است که چهارشنبه میزبان پیگر مطهر شهدا هستیم.

کد خبر 710415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.