جشن ۱۸۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی برگزار شد

جشن ۱۸۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی با حضور سید ابراهیم رییسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در حاشیه جشن احیای ۱۸۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان البرز، در جمع قشر کارگری، با بیان اینکه اشتغالزایی در مسیر رشد و شکوفایی ملی به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به اهداف خود در حوزه اشتغالزایی احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه استان البرز از حیث فعالیت واحدهای صنعتی، استانی موفق تلقی می‌شود، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی برای ظرفیت‌های موجود در استان فضا را برای ایجاد هزاران شغل جدید فراهم کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه استقلال سیاسی، اجتماعی، رفع بیکاری، رونق در زندگی مردم و.. در گرو تولید است، اظهار کرد: در یک کلام شکل گرفتن ایران قوی در گرو تولید است چراکه اگر وابستگی داشته باشیم قوی نخواهیم بود؛ اگر بخواهیم استقلال بدون تکانه داشته باشیم که با تکانه‌ها، تکان نخورد باید تولید کننده باشیم.

آیت الله رئیسی افزود: خداوند برای تولید در ایران همه زمینه‌ها را همچون فکر و اندیشه بلند، منابع و… فراهم کرده است؛ در یک مقطعی واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری دچار شکست می‌شدند و کارشان به تعطیلی کشیده می‌شد.

وی گفت: امروز ماجرای هر واحد تولیدی که تعطیل شود به طور جدی پیگیری و از آن حمایت می‌شود تا چرخ تولید واحد تولیدی توقف نکند و کارگران بیکار نشوند؛ همه بخش‌های کشور باید از واحدهای تولیدی حمایت مالی، حقوقی، اداری، سازمانی و… داشته باشند و رفع مشکلات آن‌ها را تسریع کنند بخشند.

رئیس جمهور عنوان کرد: امروز برخی از غرفه‌های تولیدی می‌گفتند در گمرک و یا وزرات خانه کارشان انجام نمی‌شود، موارد به جد پیگیری و رفع خواهد شد. از وزرا و سازمان‌ها می‌خواهم که واحدهای صنعتی که دچار مشکل شدند را پویا کرده و فعال کنند.

آیت الله رئیسی گفت: وظیفه تک تک ماست که بفهمیم کار کجا گیر کرده است، وسیله‌ای تولید می‌شود در عین حال واردات نیز صورت می‌گیرد که این خنجری از پشت در حوزه تولید است.

وی تصریح کرد: کالایی که تولید می‌شود باید استانداردسازی شود و اگر مشکلی دارد سازمان استاندارد اعلام کنند و زمان بگذارد تا اصلاح شود و از تعطیلی واحد تولیدی پیشگیری شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: تولیدکنندگان ما اثبات کرده‌اند که می‌توانند کالای مناسب و با قیمت و کیفیت مناسب و استاندارد تولید کنند؛ لذا از همین مکان و سخن گاه از همکارانم می‌خواهم که کار تولید کنندگان را تسهیل کنند و از همه مدیرانی که در البرز ۱۸۵ واحد تولیدی غیر فعال را احیا کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم. احیای واحدهای تولیدی از ایجاد آن‌ها مهم‌تر است چراکه احیا سریع‌تر و اشتغال‌زایی زودتر انجام می‌شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: احیای واحدهای تولیدی از کانال ۶ هزار عبور کرده است و این به معنای خود کفایی در کشور است. واحدهای تولیدی باید موانع شأن رفع شود احیای آنها برای ما بسیار اهمیت دارد همچنین بانک‌ها تسریع کنند پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان را تا تولید در کشور دچار وقفه نشود.

وی با بیان اینکه ۶ هزار کارگر در این کارخانه برای خانواده خود نان‌آوری می‌کند، گفت: اینجا از آن مراکزی بود که دعوای جدی داشت اما با تلاش همکاران اکنون برپا شده و فعال است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در کرج همانند رهبر معظم انقلاب جایگاه والایی برای تولید و کارهای نو قائل است، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم که می‌آییم و مشکلات را پیگیری می‌کنیم تا معلوم بشود ما وظیفه خود را انجام دادیم.

کد خبر 710413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.