امروز جریان مقاومت اکثریت منطقه را فراگرفته است

امام جمعه مشهد گفت: مردم دنیا پس از ۴۲ سال و بعد از اتفاقات اخیر منطقه به خصوص جنایات صورت گرفته در غزه، به حرف امام(ره) پی برد که فرموده بود آمریکا شیطان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز _جمعه ۱۷ آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲، اظهار کرد: ۴ ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد، نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران آمد و یکی از برنامه‌ها، اعطای دکترای افتخاری به او بود و حکومت شاه سه جوان دانشجوی ایرانی را در جلوی پای نیکسون قربانی کرد.

وی با بیان اینکه حوادث آن روز سرآغاز جنبش دانشجویی ضداستکباری در این کشور بود، افزود: ۵ سال پیش از آن حادثه آمریکا غده سرطانی اسرائیل را در دل امت اسلام به وجود آورده بود و برای اینکه این ولد نامشروع به یک پشتیبانی قوی در منطقه دست یابد، کودتای ۲۸ مرداد را در ایران ایجاد کردند تا حکومت پهلوی بتواند به حمایت از اسرائیل بپردازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آمریکا در جنگ شش‌روزه از تمام امکانات ایران برای کمک‌رسانی به اسرائیل استفاده کرد، گفت: آمریکا در هر نقطه‌ای که تسلط یابد، از امکاناتش برای توسعه جهان‌خواری خود استفاده می‌کند، یعنی دقیقاً همان کاری که از سال ۳۲ تا ۵۷ در ایران انجام داد و تمام امکانات این مملکت را برای تقویت اسرائیل به کار گرفت.

علم‌الهدی ادامه داد: علی‌رغم رویاپردازی‌های آمریکا در مورد خاورمیانه، قهرمانی مردم ایران در مقابله با استکبار و پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد کشوری که عملاً ملک مطلق ایالات متحده شده بود، تبدیل به سنگی بر سر راه تمام خواسته‌های آمریکا شود.

وی اضافه کرد: لذا آمریکا به یک فکر شیطانی دیگر افتاد و خواست نقشه منطقه را عوض کند و خاورمیانه جدید را به وجود آورد. لذا به اسرائیل دستور داد به جنوب لبنان حمله و حزب‌الله را نابود کند تا مرزهای خاورمیانه تغییر یابد. روزی که حمله اسرائیل به جنوب لبنان آغاز شد، رایس وزیر وقت امور خارجه آمریکا اعلام کرد ما درصدد تأسیس خاورمیانه جدید هستیم و این جنگ هم درد زایمان تولد خاورمیانه جدید است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در نتیجه شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه، جریان مقاومت در منطقه ایجاد شد، افزود: یعنی نه تنها آمریکا نتوانست خاورمیانه جدید را تأسیس کند، بلکه جریان قدرتمند مقاومت هم در برابرش ایجاد شد. لذا آمریکا داعش و جبهه‌النصره را در سوریه به وجود آورد تا با تشکیل دولت شام و عراق، یک غده سرطانی دیگر نیز در منطقه ایجاد شود. اما خوشبختانه با قهرمانی مردم و سلحشوری شهید سلیمانی، مزدوران آمریکایی در سوریه منهدم شدند.

علم‌الهدی با بیان اینکه همچنین آمریکا در پی تبدیل عراق به پایگاه خود در منطقه بود، عنوان کرد: اما نتیجه این شد که نه‌تنها عراق از شر صدام نجات پیدا کرد، بلکه شهامت مردم این کشور عراق را در کنار ایران قرار داد و از دل این حرکت حشدالشعبی به وجود آمد که امروز به سمت پایگاه‌های آمریکا موشک پرتاب می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین آن دوگانگی عرب و عجم و دوگانه شیعه و سنی که توسط انگلیس در خاورمیانه ایجاد شده بود، به دوگانه مقاومت و تسلیم تبدیل شد. خوشبختانه امروز جریان مقاومت اکثریت منطقه را فراگرفته است و شاهد حملات مقاومت به اسرائیل در جریان جنگ غزه هستیم.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: امروز در نتیجه طوفان‌الاقصی تمام دنیا فهمیدند آمریکا کودک‌کش و شیطان است و در بیش از ۶۰ کشور مردم به خیابان‌ها آمدند و فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند. پس از ۴۲ سال دنیا به حرف امام (ره) پی برد که فرموده بود آمریکا شیطان بزرگ است.

کد خبر 710407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.