نرخ بیکاری کشور به هفت درصد رسیده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری کشور در دهه ۹۰ بین ۱۱ تا ۱۲ درصد بود که طی ۲ سال گذشته به هفت درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید صولت مرتضوی اظهار کرد: نرخ بیکاری کشور در دهه ۹۰ بین ۱۱ تا ۱۲ درصد بود که طی ۲ سال گذشته به هفت درصد رسیده است. همچنین در شش ماه نخست سال جاری رشد اقتصادی کشور به کانال هفت درصد رسید.

وی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی یک دولت برآمده از آرمان‌های انقلاب است، بیان کرد: این دولت از اصول و اعتقادات و جهان بینی اسلام استوار است و به لطف خدا توانست فعل ما می‌توانیم را به خوبی صرف نماید و گام‌های بلندی را بردارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت سیزدهم کارهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی انجام داده که یکی از آنها عضویت ایران در مجامع بین المللی از جمله شانگهای و بریکس است که قابل توجه بود.

مرتضوی اظهار کرد: توسعه سیاسی و افزایش صادرات و ساماندهی تجاری از خدمات ارزنده دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: افرادی که از گزینه‌های مختلف برای ایران حرف می‌زدند امروز چاره‌ای جز گزینه‌ای به جز احترام به مردم ایران در برابر است و این به برکت تلاش‌های نیروهای کاردان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کار گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به بره برداری رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر طرح ریلی و راه به بهره برداری رسیده و اقدامات زیادی در ایجاد و بهسازی راه روستایی انجام شده است.

مرتضوی تصریح کرد: در بخش تولیدات کشاورزی این دولت توانست میزان تولید گندم از ۵.۴ میلیون تن به نزدیک ۱۱ میلیون تن برساند و در بخش صنعت و معدن اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

مرتضوی یادآورشد: در بخش نفت گاز و پتروشیمی به تولید قبل از تحریم می‌رسیم و صادرات ما به یک ملیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 710403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.