️ شورای نگهبان کف صلاحیت را برای داوطلبان انتخابات رعایت می‌کند

امام جمعه موقت شهر یزد با بیان اینکه شورای نگهبان برای تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات کف صلاحیت را در نظر می‌گیرد گفت: مردم باید به با صلاحیت‌ترین افراد تأیید شده توسط شورای نگهبان رأی دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی ظهر امروز _ جمعه هفدهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه یزد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نقش اساسی را در اداره کشور دارد و جهت‌گیری کشور در اکثر امور را تعیین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نقش بزرگی در پیشبرد اهداف کشور، برآوردن نیازها و آنچه که مطلوب مردم هستند دارند، بنابراین مردم باید برای شرکت در انتخابات احساس مسئولیت کنند با بصیرت در انتخابات شرکت نمایند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه کسی نگوید که چون شورای نگهبان افراد را تأیید صلاحیت می‌کند پس به هر شخصی در انتخابات رأی بدهیم کافی است افزود: وظیفه شورای نگهبان، هیأت‌های نظارت و هیأت مرکزی نظارت این است که کف صلاحیت و حداقل صلاحیت‌ها را بر حسب ابزارهای قانونی که در اختیار دارند برای داوطلبان در نظر بگیرند.

مدرسی با اشاره به مهلت ۵۰ روز هیأت‌های نظارت در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان بیان کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ رأی در مورد صلاحیت‌ها صادر شده و همچنان مابقی رأی‌ها در موعد مقرر صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تأیید صلاحیت افراد به معنی داشتن حداقل صلاحیت آن‌ها برای شرکت در رقابت انتخابات است و هم وطنان باید با توجه کافی افرادی امین، دانا و توانا را برای مدیریت و تصمیم‌گیری در کشور انتخاب کنند.

امام جمعه موقت یزد اضافه کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز باید منتخبین دانشمندتر، آگاه‌تر به مسائل سیاسی و اجتماعی، امین‌تر، شجاع‌تر و قدرتمندتر را برای کشور انتخاب کرد افرادی که حضورشان برای، آینده و نسل‌های ما مفیدتر است و در این باره نیز با حساسیت کافی به داوطلبانی که بالاترین صلاحیت‌ها را دارند رأی داده شود.

کد خبر 710399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.