شهامت و شجاعت دولت در مبارزه با فساد ستودنی است

امام جمعه شهرستان چادگان گفت: کشف فساد بزرگی که در ارز ترجیحی رخ داده بود و دولت آن را کشف و اعلام کرد، نشان از شهامت و شجاعت دولت دارد که قابل ستایش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام سید محمود بنی جمالی ظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: کشف فساد بزرگی که در ارز ترجیحی و دولتی رخ داده بود و در این دولت کشف شد، نشان از شهامت و شجاعت دولت دارد که ستودنی است.

وی ادامه داد: کسی که از سال نود و هشت تا سال ۱۴۰۱ ارز ترجیحی به ارزش سه میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون دلار برای واردات چای و خرید ادوات گرفته بود در بازار آزاد به قیمت گزاف به مردم می‌فروخت و این عین فساد است.

امام جمعه شهرستان چادگان ادامه داد: قبلاً هم گفته شده بود که ارز ترجیحی منشأ فساد است و این سبک توزیع یارانه که به برخی افراد خاص و وارد کننده ارز ترجیحی دهند گلوگاه فساد است.

حجت‌الاسلام بنی جمالی تصریح کرد: دولت از همان ابتدا خیز بلندی جهت حذف این یارانه‌ها برداشت تا بتواند آن را به دست مردم و مصرف کننده برساند و یکسری اقلام را آزاد کند، اما بازار افسار گسیخته شده بود و اجازه ندادند که دولت این شبکه را از بین ببرد اما امروز دولت موفق به انجام این کار شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات دولت گفت: دولت اقدامات مثبتی جهت شفاف سازی مالیاتی انجام داده و با منضبط کردن آن جلوی فرار مالیاتی را گرفته، مالیات بر کالاهای لوکس و خانه‌های خالی بسته که اقدام مهمی است و از اول انقلاب تا کنون کسی جرأت این کار را نداشت و این پایه‌های اساسی عدالت اقتصادی دولت را تقویت می‌کند.

امام جمعه شهرستان چادگان اضافه کرد: از دیگر کارهای زیر بنایی که دولت باید انجام دهد، مسئله مسکن است و در این دو سالی که از عمر دولت می‌گذرد مسکن هنوز مشکلاتی دارد و گاهی مشکلات و موانعی در این زمینه دیده می‌شود که امید است با همت مضاعف حل شود.

حجت‌الاسلام بنی جمالی در ادامه تصریح کرد: در هفته گذشته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در طی حکمی سرکار خانم فریبا نادری را به مدیریت آموزش و پرورش چادگان منصوب کردند که از ایشان تقدیر می‌کنیم که شایسته سالاری به خرج دادند و جوان گرایی را در عمل خود نشان دادند.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان چادگان یک مجموعه عظیم با ۶۰۰ نفر نیروی کار است که مدیریت آن همت مضاعف می‌طلبد و سرکار خانم نادی این شایستگی را دارند و امید است اقدامات مهمی از جمله سند تحول را در این زمینه اجرایی کنند.

کد خبر 710397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.