فرزندآوری سبب حیات و رشد اقتصادی می‌شود

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه فرزندآوری سبب حیات و رشد اقتصادی می‌شود، گفت: در ادارات باید حجاب و عفاف مورد توجه قرار گیرد و افراد بی حجاب نباید جایگاهی در آموزش و پرورش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید نبی موسوی فرد امروز _جمعه هفدهم آذرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی در مواجه با سبک زندگی غربی قرار دارد و سال‌ها با برنامه‌های مختلف در جهت از بین بردن سبک زندگی اسلامی با تنزل جایگاه خانواده هستند چرا که تنزل خانواده به منزله‌ی تنزل جامعه است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم بارها مؤمنان را به فرزندآوری و تشویق و ضرورت آن را شرح کرده است، اگر نرخ رشد جمعیت در جامعه با روالی که دارد ادامه یابد در آینده با یک جامعه پیر روبرو خواهیم بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه فرزندآروی نعمت الهی است، توضیح داد: فرزند زینت زندگی انسان و وسیله‌ای برای رشد و تعالی وی در دنیا و آخرت است، فرزندآوری سبب تداوم حیات است چرا که اگر نرخ فرزندآوری به صفر برسد دیگر حیاتی وجود نخواهد داشت در واقع فرزند آوری باعث برکت و رشد اقتصادی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن راهکارهای تشویقی برای افزایش فرزندآوری نظیر ارائه تسهیلات آسان گفت: برخی وضعیت اقتصادی را بهانه فرزند نیاوردن می‌کنند حال آنکه در موارد زیادی عامل اصل بیکاری نداشتن مهارت است.

موسوی فرد با بیان اینکه برای بهبود شرایط اشتغال و مسکن استان باید تلاش بیشتری شود، افزود: برخی مسئولان اخبار خوبی در این حوزه دادند و باید این موضوع به مردم اطلاع رسانی شود

وی با اشاره به مزایای رعایت حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: حجاب و عفاف نه تنها مانع حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی نمی‌شود بلکه عاملی برای دفاع از ارزش‌های دینی در سراسر جهان توسط زنان با حجاب می‌شود، جایگاه زن در اسلام حضرت زهرا (س) است

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری زنان از حضرت فاطمه زهرا (س) و سیره و اخلاق این حضرت افزود: مطالبه مردم رعایت حجاب در معابر عمومی است که باید این مطالبه به حق مردم محقق شود، مردم در کنار نیروی انتظامی فعال باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد همچنین بر رعایت حجاب در ادارات به ویژه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: در ادارات استان باید یک فرم‌مشخص برای کارکنان تعیین شود، این اصل باید در حوزه آموزش و پرورش برای ترویج و آموزش فرهنگ حجاب و عفاف به جامعه دانش‌آموزی رعایت شود و معلم به عنوان الگوی دانش آموزان عفاف و حجاب را سر لوحه قرار دهد و هیچ بی‌حجابی نباید در آموزش و پرورش نقش آفرینی کند.

کد خبر 710377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.