مدعیان حقوق بشر بزرگترین ناقضان این موضوع هستند

خطیب جمعه گچساران گفت: کشورهای غربی مدعی حقوق بشر با سکوت در مقابل جنایات اسرائیل نشان داده‌اند که خود بزرگترین ناقضان این موضوع هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام عنایت هاشمی منش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گچساران اظهار کرد: ۱۹ آبان «قیام خونین ۱۹ آبان ۵۷ در مسجد شهیدان» به‌عنوان روز مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده‌است و از شورای فرهنگ عمومی استان، استان، در این خصوص کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی با بیان اینکه باید مراقب مسائل فرهنگی در کشور باشیم افزود: دشمن از طرفی اعتقادات ما را موردحمله قرار داده و از طرفی مغزها و استعدادهای درخشان کشورمان را یک‌به‌یک می‌دزدد و به جاهای دیگر دعوت می‌کند، چرا که دشمن نمی‌خواهد نظام اسلامی سربلند و مقتدر باشد.

امام جمعه شهر گچساران گفت: امروز دشمن نمی‌خواهد که جوان ما متدین و در مسیر حق و حقیقت گام بردارد و همه مسئولین فرهنگی و متولیان امر فرهنگ باید با تلاش خودشان با دشمن مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمد، متدین و متعهد برای اداره کشور تربیت شود، تصریح کرد: این کار را باید از آموزش‌وپرورش و مراکز علمی شروع کرد.

هاشمی منش با بیان اینکه ۱۹ آذرماه را روز جهانی حقوق بشر هم نام‌گذاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اسلام کامل‌ترین دستورات و آموزه‌ها را نسبت به رعایت حقوق بشر دارد.

وی با بیان اینکه قرآن حقوق همه انسان‌ها را یکی می‌داند و عامل برتری انسان‌ها را تقوا معرفی می‌کند، افزود: امروز بسیاری از جوامع جهانی توسط قدرت‌های استکباری نادیده گرفته‌شده‌اند و شاهد ظلم‌های بسیاری در سراسر جهان هستیم.

خطیب جمعه گچساران گفت: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر کُشت و کشتار به راه می‌اندازند، داعش به وجود می‌آوردند و کودک کشی را در غزه افتخار می‌دانند درحالی‌که خودشان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر هستند.

وی اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی جنایت‌های بی‌شماری در نواز غزه انجام می‌دهد و جوامع غرب همچنان سکوت پیشه کرده‌اند و حتی حمایت هم می‌کنند.

هاشمی منش تصریح کرد: امروز ملت‌های آزاده جهان بیدار شده‌اند و مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند و در آینده‌ای نزدیک مدعیان دروغین حقوق بشر را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: غرب جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند اما حقیقتاً جمهوری اسلامی مدافع واقعی حقوق بشر و پرچم‌دار حقوق بشر در جهان است که بر اساس احکام اسلام ناب محمدی (ص) عمل می‌کند.

هاشمی منش با بیان اینکه انتظار مردم از مسئولان این است که پاسخگو بوده و با سعه‌صدر برخورد شود، گفت: گاهی اوقات در بین دو دستگاه اداری برای حل مسئله‌ای اختلاف وجود دارد به‌عنوان نمونه شب گذشته به یک نقطه‌ای از شهر رفتم و پروژه‌ای را دیدم که نزدیک به پنج سال است که رهاشده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته مشکل از اختلاف بین دو دستگاه اداری بوده است لذا انتظار این است این مسائل با جدیت دنبال شود و نباید این موارد آسیب‌ها را در جامعه بیشتر کند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تغییر و تحول مسئولین نیز تحول همه جانبه را به دنبال داشته باشد، افزود: امیدواریم نگاه‌های سیاسی بر عرصه‌های فرهنگ، دین و اعتقادات ما غالب نشود.

خطیب جمعه گچساران گفت: امیدواریم آن عزیزانی که مسئولیت می‌گیرند خود را وقف مردم و خدمت به جامعه اسلامی کنند، چراکه این نظام خون‌بهای هزاران شهید است.

کد خبر 710375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.