ضرورت پاکسازی و زهکشی حریم گاماسیاب و مسیل‌های حاشیه شهر هرسین

فرماندار هرسین از ضرورت پاکسازی و زهکشی حریم گاماسیاب و مسیل‌های حاشیه شهر هرسین خبر داد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ابوطالب ایتوندی امروز _جمعه هفدهم آذر_ در جمع خبرنگاران از انسداد آبراه‌ها، مسیل و سیل بندهای حاشیه شهر هرسین توسط خودروهای نخاله ریز انتقاد کرد.

به گفته وی تعداد زیادی از این مسیل‌ها و آبراه‌ها به کانون‌های جمعیتی و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی شهر هرسین منتهی می‌شوند و در زمان بارش‌ها با انسداد باعث بروز خساراتی می‌شوند.

فرماندار هرسین در ادامه خواستار پاکسازی مسیل‌ها و به ویژه سیل بندهای شمالی شهر هرسین توسط دستگاه‌های مربوطه شد.

وی تصریح کرد: زه کشی‌های حوزه رودخانه گاماسیاب می‌بایست به منظور جلوگیری از ورود سیل آب به اراضی کشاورزی لایروبی شوند.

ایتوندی افزود: از طرف شهروندان شکایات متعددی در خصوص دپوی نخاله‌های ساختمانی در اراضی مسکونی و کشاورزی آنان به فرمانداری رسیده و لازم است با توجه به مطالبه شهروندان خودروهای نخاله بر در اسرع وقت و به صورت دائم ساماندهی شوند.

وی در ادامه سخنانش از مسئولین عضو جلسه خواست مسیل‌های خطر آفرین و آبراه‌هایی که در گذشته منشأ حوادث بوده‌اند را شناسایی و با رفع خطر، ساماندهی آن را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار هرسین خاطر نشان کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته برخی از سیل بندهای حوزه آبریز شمالی شهر هرسین مسدود و یا آسیب دیده‌اند و با توجه به نقش این سازه‌ها در کنترل سیلاب و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به اراضی کشاورزی می‌بایست با در نظر گرفتن اهمیت موضوع نسبت به پاکسازی و یا مرمت آن توسط ادارات مربوطه اقدام شود.

کد خبر 710374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.