اتمام پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی تا سال ١۴٠۵

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن شرق کشور گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده، آب دریای عمان تا پایان سال ١۴٠۵ به خراسان رضوی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدحسن اسدی امروز _جمعه هفدهم آذرماه_ در حاشیه بازدید استاندار خراسان رضوی از روند پروژه انتقال آب دریای عمان به مشهد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح آبرسانی پایان سال ۱۴۰۳ و یا نهایتاً اول سال ۱۴۰۴ به زاهدان انتقال داده می‌شود و سپس تا پایان سال ۱۴۰۵ به مشهد مقدس انتقال خواهد یافت.

وی ادامه داد: ۲۰ پیمانکار در مسیر چابهار تا مشهد مشغول اجرای لوله‌گذاری، ساخت آبگیر، آب شیرین کن، پمپاژ و غیره هستند.

مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن شرق کشور ادامه داد: هدف نخست انتقال آب به استان زاهدان است و روزانه عملیات ۲ کیلومتر لوله‌گذاری توسط ۱۰ پیمانکار انجام می‌شود.

اسدی از اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان توسط مهندسان ایرانی خبر داد و خاطرنشان کرد: با استانداران خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان تصمیم گرفتیم با دستور وزیر صمت کارخانه لوله‌سازی در شهر زاهدان احداث کنیم تا با تأمین لوله پروژه آبرسانی با سرعت عملی بیشتری اجرا شود.

وی گفت: این پروژه با پیشرفت ۱۲.۵ با سه پیمانکار در استان خراسان رضوی پروسه انشعاب آب، مسیرسازی و تونل را از قائن تا مشهد و کامه در تربت حیدریه دنبال می‌کنند، طبق زمان‌بندی تا پایان سال آبگیری به اتمام خواهیم رسید.

کد خبر 710369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.