دانشجو باید گفتمان‌ساز و بیدارکننده باشد

امام جمعه بادرود گفت: دانشجو باید گفتمان ساز و بیدار کننده باشد و لازمه اش بصیرت و هوشیاری همیشگی دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام علی اصغر عقیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، با اشاره به اینکه شهدای دانشجو در سال ۳۲ برای مبارزه با استبداد و استکبار جان خود را تقدیم کردند اظهار کرد: دانشجویان در پیروزی انقلاب اول و در حماسه انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی و در دفاع مقدس و عرصه‌های علمی، پژوهشی مختلف کشور افتخار آفریدند، این قشر فرهیخته به دنبال حل مشکلات جامعه خود هستند و برای آن راهکار پیشنهاد می‌دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی در ایران توسط امام راحل (ره) نهادینه شد گفت: فرهنگ بسیجی در میان جامعه باعث شد تا نظام جمهوری اسلامی مقاوم سازی شود و در مواقعی همچون دفاع مقدس بتواند از خود دفاع کند.

عقیلی فرهنگ بسیجی را متجلی در حضور مردمی برای کمک رسانی‌های مختلف در بحران‌ها و همچنین مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: امام علاوه بر نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی، این فرهنگ و منش را به کشورهای منطقه نیز صادر کرد که اثرات آن به وضوح در کشورهای مختلف همچون عراق، لبنان، سوریه و یمن قابل مشاهده است.

وی به سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله شهید دستغیب اشاره نمود و گفت: توکل و اطمینان به خدا، نفوذ در دل‌ها، ساده زیستی، فروتنی و ولایت‌پذیری از خصوصیات بارز این معلم اخلاق بود.

کد خبر 710365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.