تحقق شعار «اصفهان شهر دوچرخه‌ها» نیازمند امکانات سخت‌افزاری است

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان اصفهان گفت: تحقق شعار اصفهان شهر دوچرخه‌ها نیازمند فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری است و نباید با کمبودهایی چون جاده اختصاصی و نبود پیست مواجه باشیم.

اسماعیل پناهنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمانی که مدیریت هیئت دوچرخه سواری را تحویل گرفتم، یک کادرفنی بسیار قوی در کنار خودم قرار دادم، این‌ها افرادی بودند که سابقه تیم ملی داشتند و از فعالان قدیمی دوچرخه سواری بودند، با یکدیگر همدل شدیم تا این هیئت را به یک سر انجامی برسانیم و با یاری خدا این اتفاق رخداد.

وی افزود: از اقدامات ما برقراری تمرینات تیم‌ها، حمایت باشگاه سپاهان در بخش مربیان زیرا که یکی از مربیان ما از مدیران باشگاه سپاهان هستند و هم برای اولین بار در بخش بانوان در مسابقات لیگ کشور بازیکن فرستادیم و توانستیم مقام اول را به دست بیاوریم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری عنوان کرد: امسال نیز در همه مسابقات کشوری در تیم‌های جوانان و بزرگسالان دو بخش بانوان‌ها و آقایان را شرکت دادیم؛ همه از آمادگی بالایی برخوردار بودند و این آمادگی باعث شد بازیکنان ما برای تیم ملی دعوت شوند؛ امیدوارم هستم که بتوانند در مسابقات تیم ملی نیز خوش درخشیده و به عضویت تیم ملی در بیایند.

وی در خصوص دعوت ملی پوش بانوان تصریح کرد: تمرینات امسال ما در بخش بانوان بسیار منسجم بود و بخش بانوان را در کلیه رده‌های سنی در مسابقات کشوری اعزام کردیم و به طور قطع با تمرینات و عملکرد خوبی که داشتند توانستند در مسابقات کشوری موفق باشند.

پناهنده اذعان داشت: زمانی که فدراسیون این عملکردها را مشاهده می‌کند به طور حتم متوجه پتانسیل خوب بچه‌های اصفهان می‌شود و بازیکنان را دعوت می‌کند و پیگیر این موضوع هستیم.

وی بیان کرد: امیدوار هستم که اداره ورزش و جوانان از هیئت ما حمایت کنند و در سال ۱۴۰۱ با توجه به فعالیتی که داشتیم توانستیم مقام دوم را در بین ۳۱ استان کشور به دست بیاوریم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری ادامه داد: موضوع افتخارات و کسب مقام هیئت ما جای خرسندی و مباهات هیئت دوچرخه سواری استان اصفهان است با توجه به اینکه نه پیست و نه جاده خوب برای تمرین دارد، تلاش خودمان را انجام دادیم و نگذاشتیم بازیکنان از تمرینات عقب بمانند؛ با توجه به آماری که فدراسیون به اداره ورزش و جوانان اعلام کرده است، توانستیم رتبه دوم را در سطح کشور به دست بیاوریم.

هنوز بودجه‌ای دریافت نکرده‌ایم

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی هیئت ما بحث بودجه است، ما با کمترین بودجه که حتی تا این لحظه هیچ‌گونه بودجه‌ای از طرف اداره ورزش و جوانان به ما تحویل داده نشده‌است و امیدواریم اداره ورزش و جوانان در این باره در کمک به ما فعال باشد؛ باشگاه سپاهان و شرکت برج پلیمر اسپانسر شده و به ما کمک کرده‌اند ولی ما برای مسابقات قهرمانی کشوری و تمرینات جاری هیئت نیازمند حمایت هستیم.

پناهنده درباره پاداش و هزینه‌های بازیکنان و کادر تاکید کرد: ما هنوز نتوانستیم از خجالت بازیکنان مقام‌آور امسال‌مان در مسابقات کشوری در بیاییم، همچنین حق‌الزحمه سرپرستانی که در مسابقات کشوری حضور داشتند را بپردازیم و نیازمند حمایت و تزریق مبلغ قابل توجهی از سوی اداره ورزش و جوانان هستیم.

وی افزود: با توجه به تمام شدن مسابقات کشوری در تلاش برای گرفتن اسپانسر و بعد از آن برگزاری یک مراسم با شکوه هستیم تا کلیه خادمین رشته دوچرخه سواری و همچنین قهرمانان و مقام‌آوران‌مان تجلیل کنیم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری تاکید کرد: برخی از استان‌ها پیست اختصاصی برای تمرینات دوچرخه سواری دارند و بازیکنان‌شان می‌توانند راحت تمرین داشته باشند ولی ما با کمبود جاده اختصاصی و حتی نداشتن پیست مواجه هستیم؛ چندسالی هست که کندانسیون یک پیست در ورزشگاه نقش جهان ریخته شده ولی در همان حد مانده و هیچ اقداماتی از طرف اداره ورزش و جوانان صورتی نگرفته است و امیدواریم این امر محقق شود تا استان اصفهان بتواند یک پیست دوچرخه سواری برای خود داشته باشد.

وی عنوان کرد: اصفهان شهر دوچرخه‌ها است، پتانسیل و علاقمندان خوبی در بخش دوچرخه سواری دارد البته که این موضوع مستلزم زیرساخت‌های خودش است و به طور قطع یک روزی محقق می‌شود اگر پیست دوچرخه سواری در اصفهان به سر انجامی برسد تا قهرمانان‌مان بتوانند استفاده کنند.

پناهنده تصریح کرد: با توجه به نداشتن پیست تمرینی، بازیکنان با وجود خطراتی که برای آنان وجود دارد مجبور به تمرین دوچرخه سواری در اتوبان ذوب آهن- شهرکرد و اتوبان مبارکه در روزهای عادی هستند و در جاده‌های بین شهری تمرینات‌شان را انجام می‌دهند.

کد خبر 710352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.