ارزش و قابلیت آثار هنری در معرفی شهدای غواص

دبیر جشنواره ملی تئاتر کوتاه دومین کنگره شهدای غواص کیش گفت: آثار هنری از جمله تئاتر، قابلیت‌های بالایی در معرفی فرهنگ ایثار و انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسل‌های آینده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دومین کنگره ملی شهدای غواص جزیره کیش، عباس دوست‌قرین توجه به ارزش‌ها و قابلیت‌های موجود در ارائه آثار هنری با موضوع شهدای غواص را مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری در برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه برشمرد.

وی با بیان اینکه تئاتر کوتاه با مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و با قابلیت اجرا به صورت محیطی (فضای بسته) و خیابانی (فضای باز) از جمله جشنواره‌های این کنگره است، عنوان کرد: این شیوه نمایشی می‌تواند به توسعه فرهنگ تماشای تئاتر کمک شایانی کرده و فرصتی ایجاد می‌کند تا در خلال آن بسیاری از موضوعات و مسائل فرهنگی و اجتماعی را به صورت غیر مستقیم به مخاطب منتقل کرد.

دبیر جشنواره تئاتر کوتاه دومین کنگره شهدای غواص کیش ضمن دعوت از همه گروه‌های فعال تئاتر در سراسر کشور یادآور شد: آنچه امروز دستمایه برگزاری این جشنواره قرار گرفته است، علاوه بر آنکه از لحاظ دراماتیک و ایجاد فرصت‌های نمایشی قابلیت‌های ویژه‌ای در خود دارد، یک ضرورت و ادای دین است به دلیر مردانی که در دوران دفاع مقدس، شجاعانه جان شیرین خود را در کف نهادند تا از آب و خاک و شرافت این مرز و بوم در مقابل دشمن متجاوز دفاع کنند.

دوست‌قرین همچنین عنوان کرد، اسامی داوران این جشنواره طی چند روز آینده منتشر خواهد شد.

جشنواره تئاتر کوتاه با موضوع شهدای غواص در دی امسال برگزار خواهد شد و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت ثبت‌نام و مشاهده فراخوان به آدرس تارنمای www.mabareshg_kish.ir مراجعه و یا با دبیرخانه این کنگره با شماره ۰۹۳۴۷۶۸۷۷۷۲ تماس حاصل کنند.

کد خبر 710350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.