مسئله مسکن، مهم‌ترین چالش امروز کشور است

رئیس جمهور با بیان اینکه یک‌میلیون مسکن در سطح کشور در حال احداث است، گفت: در شهرستان‌ها زمین برای احداث مسکن وجود دارد، اما کمبود زمین در مراکز استان‌ها کمی چالش به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، آیت الله رئیسی، امروز _ جمعه هفدهم آذر_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه استان البرز با پیشرفت خوبی همراه بوده است، اظهار کرد: مسئله مسکن از جمله مسائلی است که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون مسکن در سطح کشور در حال احداث است، ادامه داد: در شهرستان‌ها زمین برای احداث مسکن وجود دارد اما کمبود زمین در مراکز استان‌ها کمی چالش به دنبال داشته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) به ما اجرای عدالت و توجه به خدا و توجه به فقرا و گره گشایی از کار مردم را یاد داده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه برای من سفر به استان‌ها برکت وصف ناشدنی است که در جریان مسائل استان‌ها و شهرستان‌ها قرار گیرم، گفت: البرز استانی دارای ویژگی‌های خاص است. بنده به شهدا، ایثارگران، خانواده‌های شهدا و جانبازان ادای احترام می‌کنم. بنده توفیق داشتم تا در سن ۱۹ سالگی خاطرات بسیاری از شهرستان کرج آن روز و البرز امروز داشته باشم. جای جای استان البرز گواه بر تلاش‌های بسیاری است که برای توسعه یافتگی انجام شده است؛ بنابراین باید شاکر آن زحمات و تلاش‌ها باشیم.

توسعه یافتگی چهره البرز را متفاوت کرده است

وی با اشاره به اینکه توسعه یافتگی چهره البرز را متفاوت کرده است، افزود: باید اذعان داشت که هنوز کاستی‌ها و کمبودهایی داریم؛ جاده‌های مواصلاتی نیاز بزرگ استان البرز است چراکه نزدیک به پایتخت است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز در بدو ورود از پیشرفت کار وضعیت راه سازی در البرز بازدید کردم برای احداث جاده‌های مواصلاتی، مترو و نیازهای این استان باید کار جهادی انجام شود، برای رفع مشکلات مردممان باید تلاش کنیم.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز بیمارستان فردیس، شهرستانی با ۷۰۰ هزار ساکن که یک مرکز درمانی مجهز نداشت افتتاح شد. مردم این شهر بیش از ۱۲ سال انتظار کشیدند تا این مرکز درمانی آغاز به کار کند.

وی تصریح کرد: مسئله اشتغال یک مسئله مهم است لیکن درصد بیکاری در البرز به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی بسیار در این استان، پایین است. آمار نشان می‌دهد آن طور که در شهرهای دیگر به اشتغال نیاز است، در البرز نیاز به اشتغال نیست، اما آمارها از نیاز شدید به مسکن در البرز خبر می‌دهد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز یک میلیون و ۹۰۰ هزار ساخت‌وساز داریم. مجتمع‌سازی برای مردم نیازمند استان‌ها انجام می‌شود و در شهرستان‌ها کمتر با مشکل مسکن مواجه هستیم.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: ۵۲ هکتار زمین در کشور برای واگذاری به مردم آماده شد. این کار از دولت گذشته رسیده بود اما تعهد دولت تعهد دولت است و باید آن را انجام داد.

تلاش شد تا ۱۰۷ هزار مسکن که در تعهد دولت‌های گذشته بود به مردم واگذار شود

رئیس جمهور بیان کرد: مردم عزیز بدانید دولت در همه عرصه‌ها برای رفع مشکلات مسائل زنان و مردان و نیازهای مردم تلاش می‌کند. خداوند به این کشور ظرفیت‌های بسیاری داده است؛ رئیس جمهوری که اخیراً مهمان ما بود در بازدید از پارک علم و فناوری گفت در شگفتم که این کشور چگونه با این همه تحریم رشد بسیاری دارد که به وی گفتم مردم ما تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کنند، مردم ما مصمم‌اند و دولت نیز حمایت از اقشار مختلف را وظیفه خود می‌داند.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه تلاش شد تا ۱۰۷ هزار مسکن که در تعهد دولت‌های گذشته بود به مردم واگذار شود، خاطرنشان کرد: امروز که در البرز هستم می‌بینم بیشتر مصوبات سفر گذشته‌ام به البرز انجام شده است؛ آمدن بنده به استان‌ها یک امر تشریفاتی نیست حضورم در همه مناطق کشور بستگی به میزان مشکلات و رفع آنها دارد. وقتی که مشکلات باشد خود را موظف می‌دانم که در شهرها بروم.

مسائل مردم در مراجعات به ادارات و سازمان‌ها جدی گرفته شود

وی خطاب با بیان اینکه مسائل مردم را در مراجعات به ادارات و سازمان‌ها جدی بگیرید؛ مبادا روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد، گفت: باید بسترهای فساد را باهم اصلاح کنیم باهم پیمان بسته‌ایم که نظام اداری عادلانه داشته باشیم و در همه حوزه‌ها مردم را در این مأموریت بزرگ همکار و یار خود بدانیم.

رئیس جمهور گفت: بدانید امروز مهمترین مأموریت شما گره باز کردن از زندگی مردم عزیز است مردم عزیز و بزرگواری که نه فقط به فکر خود بلکه امروز به همسایگان خود فکر می‌کنند و می‌اندیشند ملتی که امروز در صحنه هستند برای رفع ظلم از مردم فلسطین آمده‌اند و ما از مردم رنجور فلسطین حمایت خواهیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تردید نداریم همچنان که عراق در سوریه و یمن پیروز شدند و آمریکا علی رغم حضورش در آن کشور شکست خورد در عرصه فلسطین نیز ایستادگی مقاومت حتماً آمریکا و اسرائیل را شکست خواهند داد این وعده الهی است کسانی که برای خدا مجاهدت کنند پیروز هستند.

وی خاطرنشان کرد: دیشب در ملاقات با آقای پوتین گفتم یک جریان مقاومت که نیروی هوایی، زمینی و ارتش بزرگی ندارد، رژیم صهیونیستی در مقابله با این گروه با ایمان شکست خورده است که این خواست خدا است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نامه‌های مردم در نهاد ریاست جمهوری پیگیری و بررسی می‌شود، از همه عزیزان به ویژه امام جمعه کرج و مدیران و استاندار بسیجیان و روحانیت و دانشجویان و نوجوانان تشکر کرد.

کد خبر 710347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.