امیدواریم مردم انقلابی اصفهان در انتخابات بیشترین میزان مشارکت را ثبت کنند

امام جمعه اصفهان گفت: یکی از جهاد های امروز حضور پای صندوق های رای است، امیدواریم مردم انقلابی اصفهان در انتخابات پیش رو بیشترین میزان مشارکت را ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز _جمعه، نوزدهم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اصفهان اظهار کرد: در ابتدا همه نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، در این راستا حضرت علی (ع) می‌فرمایند: تقوای الهی همانند قلعه‌ای محکم است که انسان را از همه انحراف‌ها محفوظ نگه می‌دارد و در مقابل کسانی که تقوای الهی ندارد مانند قلعه شکسته‌ای است که مانعی برای نفوذ شیاطین ندارد

وی افزود: خداوند در قرآن صفاتی را برای مؤمنان مشخص کرده است، اولین صفت مؤمنان خشوع و توجه ویژه به خداوند است، دومین ویژگی مؤمن پرهیز از کارهای بیهوده است، سومین ویژگی مؤمنان پرداخت وجوهات است، چهارمین صفت مؤمن پاکدامنی ذکر شده، بر اساس فرمایش خداوند در قرآن ویژگی بعدی مؤمن امانت داری و پایبندی به عهد و پیمان است، از جمله مهمترین ویژگی مؤمنان حفاظت از اقامه نماز است، بنا بر فرموده خدا کسانی که این ویژگی‌ها را دارا هستند وارثان بهشت هستند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهمیت می‌فرمایند: فاصله بین مسلمانان و کافران ترک نماز واجب است، برهمین اساس قرآن کریم تاکید می‌کند وای بر کسانی که به نماز بی اعتنایی می‌کنند، در این راستا امام صادق (ع) می‌فرمایند: بعد از شناخت خدا چیزی جز نماز افضل نخواهد بود زیرا نماز عمود دین است.

طباطبایی نژاد گفت: ضرورت دارد نماز اول وقت در مسجد اقامه داریم، زیرا ثواب اقامه نماز در مسجد ۲۵ برابر نماز در خانه است، در این راستا لازم است با اقامه نماز اول وقت در مساجد این مکان‌های مقدس را رونق بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) از سال‌ها پیش بسیاری وقایع امروز را اندیشیدند و در اولین اقدام دستور به تعطیلی سفارت اسرائیل و بازگشایی سفارت فلسطین دادند، امام خمینی (ره) رژیم صهیونیستی غده سرطانی دانستند و تاکید داشتند در صورتی که این غده سرطانی قطع نشود به همه جا سرایت می‌کند، ایشان به خوبی می‌دانستند رژیم صهیونیستی دست نشانده آمریکای جنایتکار و انگلیس است تا در قلب کشورهای اسلامی نفوذ کنند، امروز شاهدیم در بسیاری از کشورهای اسلامی هموار فلسطین دولت‌های وابسته به آمریکا حضور دارند که جرأت کمک به مردم مظلوم فلسطین را ندارند و ذلت استکبار را پذیرفتند. در این راستا حضرت علی (ع) می‌فرمایند حیات یعنی زندگی مرگ پیروزمندانه مانند شهدا و مرگ به معنای زندگی ذلت بار و قرار گرفتن زیر سلطه کافران است، امروز برخی از کشورهای اسلامی که جرأت حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ندارند مرده‌اند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: خداوند در سوره بقره خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید یهود و نصارا هیچ موقع از امت تو راضی نمی‌شوند، بر همین اساس انقلاب اسلامی هیچ موقع زیر بار سلطه بیگانگان نرفت و نخواهد رفت. امروز به لطف خدا ایران در تمامی عرصه‌ها از کشورهای سلطه پذیر جلوتر بوده است.

طباطبایی نژاد افزود: متأسفانه برخی مواقع انسان دچار قضاوت کودکانه می‌شوند، در این راستا شاهدیم برخی در حال حاضر دچار این قضاوت کودکان شده‌اند و خدمات انقلاب اسلامی را نادیده می‌گیرند. ضرورت دارد امروز نیمه پر لیوان را ببینیم امروز آن قدری ایران سربلند شده است که مقامات آمریکایی واهمه حضور ایران در جنگ اخیر را دارند.

وی با اشاره به ادامه داد: یکی از جهادهای امروز حضور پای صندوق‌های رأی است، امیدواریم مردم انقلابی اصفهان در انتخابات پیش رو بیشترین میزان مشارکت را ثبت کنند.

کد خبر 710342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.