طرح جدید سانفرانسیسکو برای مقابله با تغییرات اقلیمی

مقابله با تغییرات اقلیمی در سانفرانسیسکو در جدیدترین اقدام زیست‌محیطی آزمایشی این شهر، با اجرای طرح تحویل غذا با دوچرخه‌های الکتریکی انجام می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سانفرانسیسکو در حال گسترش تلاش‌ها برای ارائه خدمات تحویل غذا با استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی به جای اتومبیل است و در این راستا کمک‌هزینه‌ای ۶۰۰ هزار دلاری از وزارت انرژی ایالات متحده دریافت کرده است.

این اقدام آزمایشی پتانسیل تحویل بار دوچرخه‌های الکتریکی را برای کاهش تراکم ترافیک، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با حمل‌ونقل و بهبود اقتصاد بررسی می‌کند و نمونه‌ای از چگونگی بهره‌برداری شهر از نوآوری برای کمک به ایجاد راه‌حل‌هایی محسوب می‌شود که در راستای برنامه اقدامات اقلیمی، کاهش ترافیک در خیابان‌ها و حمایت از کارگران در سانفرانسیسکو عمل می‌کنند.

تحویل بار با دوچرخه‌های الکترونیکی

پیک‌های محلی مشغول در پلت‌فرم‌های تحویل بار سانفرانسیسکو در بخش غذا و مواد غذایی، از این پس می‌توانند با درخواست برای مشارکت در این طرح از مقامات شهری دوچرخه‌های الکتریکی، کلاه ایمنی، قفل، کیف و بسته آموزشی دریافت کنند و نسبت به بازگرداندن وسایل دریافتی در موعد مقرر متعهد شوند.

طرح جدید سانفرانسیسکو برای مقابله با تغییرات اقلیمی

داوطلبان پس از دوره آزمایشی در نظرسنجی‌ها و فرآیند جمع‌آوری داده‌ها شرکت خواهند کرد تا به شهر کمک کنند از تجربیات آن‌ها در زمینه تحویل بار با دوچرخه‌های الکتریکی بهره‌مند شود.

بررسی داده‌های تحویل بار با دوچرخه‌های الکترونیکی

تجزیه‌وتحلیل و مقایسه نتایج تحویل بار دوچرخه‌سواران الکتریکی در مقابل کارگران تحویل متکی بر خودروها شامل درآمد، اطلاعات مسیرهای سفر هم‌چون مایل‌ها و زمان سپری شده و کل مدت زمان فعالیت است و نتایج ارزیابی به‌منظور تصمیم‌گیری برای اجرا در سال ۲۰۲۵ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طرح جدید سانفرانسیسکو برای مقابله با تغییرات اقلیمی

بررسی یافته‌های طرح آزمایشی برعهده اداره محیط زیست سانفرانسیسکو است که باور دارد اجرای این طرح در سطح وسیع با درآمد بیشتر برای کارگران تحویل و کاهش حجم ترافیک و آلودگی همراه است و از اهداف آب‌وهوایی شهر حمایت می‌کند، چراکه بیش از ۴۰ درصد از انتشار کربن سانفرانسیسکو از وسایل‌نقلیه با سوخت فسیلی ناشی می‌شود.

هدف شهر انجام ۸۰ درصد از سفرها از طریق روش‌های حمل‌ونقل کم‌کربن مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و حمل‌ونقل عمومی در آینده است.

کد خبر 710340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.