کشور عربستان از ۲ تورنمنت مهم آسیایی میزبانی می‌کند

کشور عربستان در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ از مسابقات بسکتبال و فوتبال جام ملت‌های آسیا میزبانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چند روز قبل بود که به‌طور رسمی میزبانی رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۵ به عربستان واگذار شد. این دومین میزبانی عربستانی‌ها در جام ملت‌های آسیاست و قرار است تمام بازی‌های این رقابت‌ها در جده برگزار شود.

آخرین باری که جام ملت‌های آسیا در این کشور برگزار شد به سال ۱۹۹۷ به میزبانی ریاض باز می‌گردد که در پایان آن دوره، کره جنوبی پس از شکست ژاپن با نتیجه ۷۸ بر ۷۶ در فینال جام قهرمانی را بالای سر برد. در آن بازی‌ها میزبان با ایستادن در رده چهارم به کار خود پایان داد.

رئیس فدراسیون بسکتبال عربستان بعد از کسب امتیاز میزبانی گفته است میزبانی رویداد معتبر بسکتبال آسیا در عربستان در ادامه میزبانی ما از رویدادهای بین‌المللی در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف است. ما معتقدیم که میزبانی رویدادهای ورزشی معتبر مانند جام فیبا آسیا به ما فرصتی می‌دهد تا ورزش را در این کشور رشد و ارتقا دهیم.

سال گذشته بود که در جلسه سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا، کشور عربستان به‌عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ انتخاب شد؛ رقابت‌هایی که در سال ۱۴۰۵ شمسی برگزار خواهد شد و این برای اولین‌بار است که عربستان میزبان جام ملت‌های آسیا می‌شود.

عربستان در حالی میزبانی این مسابقات را به دست آورد که تا قبل از این ایران هم جزو نامزدهای برگزاری مسابقات بود اما با کنار رفتن ایران و هند و میزبانی قطر در جام ملت‌های ۲۰۲۳، عربستان بدون داشتن رقیب میزبان این مسابقات شد.

بدین ترتیب کشور عربستان در عرض دو سال باید از دو تورنمنت بزرگ و مهم آسیایی میزبانی کند. جام ملت‌های آسیا در رشته‌های بسکتبال و فوتبال که در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ میلادی برگزار می‌شود و تیم‌های ملی عربستان نیز قطعاً برای کسب مقام و رفتن روی سکو از حالا برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و به‌دنبال پیشرفت خواهند بود.

کد خبر 710334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.