دست برتر مقاومت یمن در دریای سرخ

حوادث و اظهارنظرهای مقامات در خصوص اتفاقات جاری مهم را در بسته خبری سیاست بین‌الملل امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بسته سیاست بین‌الملل به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در یک هفته گذشته می‌پردازد:

دست برتر مقاومت یمن در دریای سرخ

همزمان با ائتلاف‌سازی متقارن صهیونیست‌ها و آمریکا علیه یمن و فشارهای بین‌المللی، دولت صنعا نیز ضمن ابراز جدیت در حملات علیه مواضع رژیم صهیونیستی و توقف‌ناپذیری آنها، از تصمیمات تشدیدکننده تهدیدات خود رونمایی کرد. روز گذشته البخیتی عضو شورای‌عالی سیاسی انصارالله با اشاره به زمزمه‌های گرویدن برخی کشورهای منطقه به این ائتلاف و احتمال فعال‌سازی ائتلاف سعودی علیه یمن طی مصاحبه‌ای گفت: «اگر کشورهای جهان از نظر اخلاقی و انسانی به وظیفه خود در توقف جنایات نسل‌کشی در غزه کوتاهی کرده‌اند، به آنها توصیه می‌کنیم در حمایت از آنها همدست نشوند.» وی با اشاره به گسترش عملیات‌ها علیه رژیم غاصب تا پایان یافتن جنایات علیه فلسطینیان تأکید کرد: «تهدیدات کشورهای همپیمان آنها مانع اقدامات ما نخواهد شد، حتی اگر مجبور به مقابله با تمام دنیا باشیم.»

البخیتی البته در جای دیگر با اشاره به مواضع امارات و عربستان سعودی اعلام کرد، اگر این دو در هر گونه تهاجم نظامی بر ضد یمن مشارکت کنند همه میادین نفت و گاز این دو کشور را زیر ضربه خواهند برد و از عبور همه کشتی‌ها از تنگه باب‌المندب جلوگیری خواهند کرد. در تکمیل این اظهارات و در واکنش به تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی توسط آمریکا به بهانه تأمین امنیت تنگه باب‌المندب، حسین العزی، معاون وزیر خارجه یمن در توئیتی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «صنعا می‌تواند عبارت «تا اطلاع ثانوی بسته است» بنویسد، اما تمایلی به آن ندارد.» او در ادامه با تهدید کشورهای متمایل به ائتلاف امریکایی افزود: «تشدید تنش با یمن خوب نیست، زیرا ممکن است ۵۰ سال مشکلات طاقت‌فرسا برای شما به همراه بیاورد.»

اشغالگران مقهور مقاومت لبنان

«مقاومت اسلامی لبنان، حزب الله، با سلاح‌های مناسب، مواضع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد»؛ این جمله‌ای است که در طول حدوداً ۶۰ روز گذشته به کرات در بیانیه‌های حزب‌الله تکرار شده است. مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله پس از هر عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست، طی بیانیه‌ای خبر و جزئیات اقدام را منتشر و بعضاً با انتشار تصاویر عملیات، درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کند. با این حال تعداد بیانیه‌های حزب‌الله طی دو روز گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته که حاکی از تشدید کمی و کیفی حملات است.

شبکه خبری المیادین در گزارشی با عنوان «۱۴ عملیات در ۲۴ ساعت» به وجوه این سلسله عملیات اشاره کرد و نوشت: مقاومت اسلامی لبنان با صدور ۱۳ بیانیه در ۲۴ ساعت گذشته، مسئولیت ۱۴ عملیات علیه پایگاه‌ها، مواضع و تجمعات نظامیان اشغالگر در بخش‌های شرقی و غربی مرز لبنان با فلسطین اشغالی را برعهده گرفت. به گزارش این شبکه خبری عرب زبان، مقاومت اسلامی در بیانیه‌های خود تأیید کرد که در هدف قرار دادن مواضع و استحکامات صهیونیست‌ها برای حمایت از مقاومت دلیرانه مردم فلسطین ثابت قدم است.

سفر کوتاه پوتین به دو کشور حوزه خلیج فارس

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه یک روز پیش از سفر رئیس‌جمهور ایران به مسکو، راهی دو کشور عربستان و امارات متحده عربی شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین نخست به منظور انجام یک دیدار رسمی، وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد. رئیس‌جمهور روسیه، پس از رسیدن به ابوظبی با محمد بن زائد رئیس امارات متحده عربی دیدار و از وی برای حضور در نشست سران کشورهای عضو «بریکس» متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به همراه شرکای جدید این گروه یعنی ایران، عربستان سعودی، آرژانتین، اتیوپی، مصر و امارات در شهر قازان روسیه در پایان سال آینده میلادی دعوت کرد و گفت: میزان تجارت بین دو کشور در سال گذشته به میزان ۶۷.۷ درصد افزایش داشته است و بر این باورم که این میزان در سال‌جاری، بیشتر خواهد بود و در زمینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین همکاری‌های صنعتی نیز چنین خواهد بود. پوتین پس از امارات، برای دیداری رسمی وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد.

زلنسکی حاضر به سخنرانی در کنگره آمریکا نشد

در پی خودداری جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از تصویب بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای کمک به کی‌یف، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین حاضر به شرکت در ۲ نشست کنگره نشد.
به گزارش سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی، ولودیمیر زلنسکی قرار بود به‌طور مجازی در نشست مجلس نمایندگان و همچنین مجلس سنای آمریکا شرکت کند اما در آخرین لحظات به دلایلی که مشخص نیست، حاضر به شرکت در این نشست‌ها نشد. بنا بر آنچه رهبر دموکرات سنا گفته است، رئیس جمهور اوکراین «در دقیقه آخر» درگیر موضوعی شد و به همین دلیل از حضور در نشست‌های کنگره انصراف داد. وی با این حال به جزئیات بیشتری اشاره نکرد. خودداری جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از تصویب بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای کمک به اوکراین در حالی است که جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داده است، در صورتی که این بودجه تصویب نشود، واشنگتن مسئول شکست کی‌یف خواهد بود. وزیر خزانه‌داری آمریکا دراین‌باره گفت: اوکراین بی‌پول شده و هرگونه درآمدی را صرف هزینه‌های دفاعی و نظامی خود کرده است. این در حالی است که همزمان یکی از مشاوران رئیس‌جمهور اوکراین به پولیتیکو گفت که دولت کی‌یف با کمبود شدید پول مواجه است و منابع مالی آن پس از ماه دسامبر به‌طور کامل تمام می‌شود.

جرمی کوربین: اسرائیل آشکارا در حال «پاکسازی کل جمعیت غزه» است

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس، رژیم صهیونیستی را به «اقدام در راستای پاکسازی کل جمعیت غزه» متهم کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بریکینگ‌نیوز، این نماینده پارلمان انگلیس گفت که حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه به هیچ وجه با «رویدادهای» هفتم اکتبر «متناسب نیست.» وی همچنین به دنبال اطمینان خاطر بود که بداند هیچ سرباز بریتانیایی در میدان نبرد غزه حضور ندارد. اظهارات این سیاستمدار انگلیسی در جریان نشست مجلس عوام مطرح شد که طی آن لئو دوچرتی، معاون پارلمانی وزیر خارجه این کشور، در بحبوحه درخواست قانونگذاران برای پایان یافتن درگیری رژیم صهیونیستی و حماس، گفت صحبت از آتش‌بس «زودهنگام» است.

کد خبر 710306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.