گروه‌های منفی برای اهدای خون اقدام کنند/ بیشتر فرآورده‌های خون در کجا مصرف می‌شود؟

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: اهدای هر واحد خون حداقل جان سه نفر را نجات می‌دهد و امید است شهروندان اقدام خداپسندانه اهدای خون را همیشه مد نظر قرار دهند و توجه داشته باشند که همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون الزامی است.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخیره خون استان اصفهان برابر با ۲۹۱۸ واحد معادل ۷.۶ روز و میزان ذخیره خون شهرستان اصفهان برابر با ۱۹۵۹ واحد معادل ۶.۱ روز است.

وی با اشاره به افزایش ۷.۳ درصدی میزان اهدای خون در طول هشت ماه سال جاری، افزود:، ۱۲۷ هزار و ۴۰۷ نفر در طول مدت مذکور به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۱۳۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به رشد شش درصدی میزان اهدای خون بانوان در طول بازه زمانی ذکر شده، تصریح کرد: هر سال با فرا رسیدن فصول سرد سال، شاهد کاهش اهدای خون و فرآورده‌های خونی هستیم و این در صورتی است که نیاز بیماران به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، مراکز اهدای خون استان در روزهای تعطیل به علت آلودگی هوا، تعطیل نیست، ادامه داد: بیشترین گروه خونی مصرفی در استان با حدود ۴۰ درصد، O مثبت است و بیش از ۳۰ درصد فرآورده‌های خونی، در مرکز درمانی سیدالشهدا (ع) مصرف می‌شود.

دهراب‌پور با اشاره به مصرف خون و فرآورده‌های خونی برای بیماران سرطانی، هموفیلی و تالاسمی ماژور در بیمارستان سیدالشهدا (ع)، گفت: بیش از ۷۰۰ واحد فرآورده خونی در ۶۲ مرکز درمانی، در اختیار بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گروه خونی O+ بیشترین گروه خونی اهدایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما بیشترین نیاز به گروه‌های خونی منفی است، اضافه کرد: اهدای هر واحد خون حداقل جان سه نفر را نجات می‌دهد و امید است شهروندان اقدام خداپسندانه اهدای خون را همیشه مد نظر قرار دهند و توجه داشته باشند که همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون الزامی است.

گروه‌های منفی برای اهدای خون اقدام کنند/ بیشتر فرآورده‌های خون در کجا مصرف می‌شود؟

کد خبر 710292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.