مرکز فرهنگی ماهور اراک به بهره‌برداری رسید

در سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی مرکز فرهنگی ماهور اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی عصر امروز _پنجشنبه، شانزدهم آذر_ اظهار کرد: مرکز فرهنگ و رسانه (ماهور) یک اقدام نوآورانه و برای پاسخ به نیاز تاریخی در استان و اراک ایجاد شده است.

وی افزود: در گذشته مرکز مناسب برای تربیت حوزه هنر و رسانه در استان وجود نداشت، اما هم‌اکنون این مرکز باشگاه تبادل نظر اصحاب و رسانه و محلی برای فکر کردن آن‌ها است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این مرکز با کاربری فرهنگی، هنری، سمعی و بصری طراحی و ساخته شده که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در سال ۱۴۰۲ به پایان رسیده و تحویل دستگاه بهره‌بردار (سازمان تبلیغات اسلامی استان) شده است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: برای ساخت این پروژه اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان صرف شده است و طبقه دوم بعد از نوش‌اندیش که توسط مجموعه آبفا در اختیار این مرکز قرار گرفته دارای فضای باز برای نشست‌های خانوادگی و دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی به عنوان قطب صنعت جای اقتصاد فرهنگی در این استان خالی بوده و این استان هم به قطار اقتصاد فرهنگی کشور ملحق شده‌است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مرکز هنر و رسانه استان مرکزی در مدت هشت ماه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، پارک علنی و فناوری و استانداری مرکزی از ایده به عمل تبدیل شده است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه استان مرکزی از ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری برخوردار است، گفت: برای استفاده از این ظرفیت‌ها به صدها ماهور نیاز دارد.

۱۰ مرکز جدید در سطح استان‌های کشور ایجاد شود

حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی نیز اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ مرکز جدید تا پایان سال در استان‌های کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی، چهارمین استانی است که مرکز هنر و فرهنگ ماهور در آن به بهره‌برداری رسید، افزود: امید می‌رود با بهره‌برداری از این مراکز شاهد فضای بالنده در جبهه اسلامی باشیم.

به گزارش ایمنا، در حاشیه آئین افتتاح مجتمع اصحاب هنر و رسانه (ماهور) و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور، استاندار مرکزی و مقامات استانی توسط حمیدرضا رستمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای و حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، تفاهم‌نامه آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین درباره همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی مهارتی مورد نیاز، استفاده از ظرفیت‌های طرف‌های تفاهم‌نامه برای حمایت و فراهم‌سازی بسترهای اشتغال، افزایش بهره‌وری و تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمندسازی آنان، برگزاری نشست‌ها و همایش تخصصی پیرامون اهداف تفاهم‌نامه و تشکیل جلسات تخصصی و کارشناسی پیرامون استفاده از توان فنی و تخصصی، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت و ارزشیابی دوره‌ها بر اساس نیازسنجی آموزشی و برگزاری آزمون‌های سنجش مهارت و صدور گواهینامه، مشاوره و هدایت آموزشی شغلی توافق کردند.

همچنین در این آئین تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و پارک علم و فناوری این استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا و از پوستر مسابقه ملی عکس زندگی با کتاب رونمایی شد.

مرکز فرهنگی ماهور اراک به بهره‌برداری رسید

کد خبر 710283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.